Després de 50 anys d’absència a nivell oficial a la màxima categoria de la Resistència, Ferrari va presentar la seva nova màquina. La Scuderia va presentar el seu nou Hypercar, que debutarà el 2023 i intentarà guanyar les 24h de Le Mans en l’edició del centenari de l’any vinent.
499P és el nom del nou Hypercar, amb el qual Ferrari competirà al WEC. En el passat, els prototips de Maranello tenien la lletra P en el seu codi d’identificació, sovint precedida pel número de cilindrada del motor. El 499P no és una excepció. Es tracta d’un cotxe fruit d’una visió arrelada amb orgull al passat on va començar la llegenda que encara es perpetua i que va donar 22 títols mundials i 9 victòries generals a les 24 Hores de Le Mans.
En la decoració del 499P que debutarà a Sebring, el famós esquema de color ja introduït al 312 P als anys 70, que també subratlla visualment el vincle amb una història interrompuda fa 50 anys, però sempre present en l’essència de la marca. Per aquest motiu, l’elecció del número 50 en un dels dos que s’inscriuran al campionat del món, mentre que l’altre serà el número 51, un dels més exitosos de la història. Les tripulacions oficials es donaran a conèixer en el futur i els pilots escollits ja formen part de la Família Ferrari, per la qual cosa no s’esperen grans sorpreses.
El V6 de LMH té la mateixa arquitectura V6 de 120 graus que el motor del nou 296 GT3 llançat al juliol, però és un disseny completament nou. Fins ara, Ferrari ha completat més de 12.000 km de proves en els dos xassís 499P. L’homologació del cotxe s’hauria d’acabar a finals d’aquest any.
Ferdinando Cannizzo, responsable del disseny i desenvolupament del prototip, va dir sobre el motor:
«No és el mateix motor [que el 296]. És la mateixa arquitectura que el 296, però és un motor d’estrès, el que significa que l’estructura ha de ser totalment diferent. Escollir el V6 va ser el camí correcte, tenint en compte com s’està movent la nostra gamma de cotxes de carretera; era natural anar així. Però no va ser un compromís perquè un V6 és petit, lleuger i molt compacte: això li dóna un avantatge pel que fa a l’organització interna, la distribució del pes i el centre de gravetat. Quan veig aquest cotxe, és clar que és un Ferrari.»
El Ferrari 499P sortirà a la pista acompanyat dels tècnics i enginyers de Maranello amb la col·laboració d‘AF Corse. L’associació continua un camí d’èxit iniciat a la FIA GT 2006 amb el F430 GT2 que va portar a l’equip tant títols de pilot com de fabricant en la seva temporada de debut. L’associació entre Ferrari i AF Corse ha donat lloc a la majoria dels èxits de GT dels darrers anys i tots els aconseguits al Campionat Mundial de Resistència (WEC) des de la seva fundació el 2012.
John Elkann, president executiu de Ferrari:
«El 499P ens permet tornar a la competició i apuntar a la victòria absoluta al WEC. Quan vam decidir apostar per aquest projecte, vam seguir un camí d’innovació i desenvolupament fidel a la nostra tradició d’utilitzar la pista com a camp de proves ideal per a solucions tècniques pioneres, abans de transferir-les als nostres propis cotxes. Hem abordat aquest repte amb humilitat, però conscients d’una història que ens ha permès més de 20 títols mundials i nou victòries mundials a les 24 Hores de Le Mans.
Antonello Coletta, cap de Ferrari Attività Sportive GT:
“El 499P és un somni fet realitat. Avui és un moment important per a totes les persones que han treballat tant en aquest projecte durant els darrers dos anys. Hem volgut retre homenatge a la nostra història. En fer-ho, però, vam mirar endavant, creant un manifest del nostre compromís amb el campionat del món de resistència. El 499P és un prototip que és clarament Ferrari, en el sentit més complet del terme, i és amb emoció que finalment el compartim amb els nostres clients i fans de la nostra marca».