CLÀSSICS: Prèvia Ral·li Costa Daurada Legend 2022

La prova tarragonina més important entre els vehicles històrics arriba aquest any amb unes perspectives molt elevades ja que puntuarà per primera vegada per la Copa d’Espanya d’Escuderies, amb l’objectiu de ser al Campionat d’Espanya el 2023. Es tracta d’un pas previ per a l’entrada de la prova en el Campionat d’Espanya de Ral·lis de Vehicles Històrics de cara a la temporada de 2023.

En aquesta edició de 2022 fem un pas més per fer créixer l’hereu d’aquells ral·lis i incorporem la Copa de Escuderias de España, que és un pas necessari per arribar, l’any vinent, a la Copa de España i mirar d’arribar a Europa en el 2025.

Jaume Miret i Fonts – President de l’Escuderia Baix Camp

La cita, reservada a vehicles històrics i «legend» de les dècades dels anys 90, 80, 70 i anteriors, comptarà amb tres categories de competició: Velocitat, Regularitat i Regularitat Sport. La primera segueix el format habitual dels ral·lis, mentre que les dues de regularitat es basen a seguir al màxim les mitjanes de velocitat estipulades per l’organització en cada tram, tenint en compte que la Regularitat contempla mitjanes màximes de 55 km/h, mentre que la Velocitat Sport accepta mitjanes màximes de 75 km/h. Els participants de la categoria Legend podran gaudir dels trams i de la prova sense que comptin els seus temps.

Rally Costa Daurada Legend 2019
©️ Nacho Mateo

El setè Costa Daurada Legend Reus comptarà amb una llista d’inscrits amb prop de 90 equips on hi figuren els nous campions d’Espanya en la categoria de Velocitat Pre90, Miguel Otegi i Giovanni Breda (BMW 325), o els campions en Velocitat Pre81, Joan Riberas i Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC). A més, també es podrà veure l’Abarth Squadra Storica de Bèlgica, amb diversos dels vehicles del destacat preparador Guy Moerenhout, com un Fiat 2300, un Lada 150 S o un Fiat 124 ST. I altres coneguts de casa com Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche 911 SC).


El Ral·li es disputarà a doble etapa començant per la tarda nit de divendres 4 de novembre amb tres trams mítics com son Riudecanyes, La Mussara i Farena que es realitzaran en dues ocasions. La prova es reprendrà el dissabte al matí amb els trams de La Teixeta, Falset i El Molar – La Figuera, cronometrades històriques disputades fa uns anys al campionat del món de ral·lis dins del RallyRACC Catalunya. En total 12 especials, amb un recorregut compost per 563 quilòmetres, dels quals 165 seran cronometrats.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments