Ha passat l’inevitable. El promotor del DTM, l’empresa ITR, ha venut els drets del DTM. El campionat alemany, que va adoptar la normativa GT3 el 2021, ha estat absorbit per l’ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) aquest divendres 2 de desembre.
«Així, ara estem posant les bases d’un futur a llarg termini per a l’automobilisme al món de parla alemanya. Per a la gran comunitat de fans del DTM, aquesta és una bona notícia. »
Cap de DTM, Gerhard Berger
El que havia de donar un nou impuls després del final de la Class-One a finals de 2020 no va ajudar finalment al DTM, que va patir especialment el cara a cara amb l’ADAC GT Masters, el duríssim campionat alemany de GT3. Fins i tot es va dir que l’acord entre les dues parts no estava en bon estat, per les ambicions d’ITR que volia imposar el seu campionat com a referència del GT3 a l’altra banda del Rin.
“Vaig decidir transferir la marca DTM a ADAC. Estic fermament convençut que la marca està en bones mans amb l’ADAC: allà hi ha el coneixement necessari per oferir a tots els aficionats al motor una experiència única en el futur. Gràcies a la llarga experiència, les estructures establertes i el compromís de l’associació amb l’automobilisme, l’ADAC no només és capaç de crear les millors sinergies possibles, sinó també de desenvolupar el DTM de manera coherent. Així, s’han establert els millors requisits previs perquè puguem seguir presenciant un esport de motor reeixit al més alt nivell durant molts anys. »
Ara mateix, ningú sap realment com serà el futur del DTM. És difícil imaginar que l’ADAC se’n faci càrrec per continuar tenint dos campionats de GT3 dins de les seves fronteres. Seria possible una fusió? De moment, els nous compradors no s’han pronunciat sobre el tema, potser perquè encara és massa aviat.