El Dakar 2023 ha viscut una etapa de quasi transició, aquest dimecres 4 de gener. Al voltant de Ha’il (Aràbia Saudita), els principals favorits han rodat a ritmes molt similars no generant-se grans diferències entre ells al llarg d’una etapa de 425 km.
Sortint del bivac des de la 33a posició després dels contratemps del dia anterior (mitja hora perduda per una suspensió posterior esquerra trencada i dos punxades), Sébastien Loeb i Fabian Lurquin (Bahrain Raid Xtreme) han liderat l’etapa amb el seu Hunter T1+ en el desert saudita.
En primer lloc, superant Stéphane Peterhansel i Édouard Boulanger (Audi), la tripulació francobelga, que ja no té possibilitats de cara a la classificació general, ha tirat amb força al final de l’etapa per posar-se al capdavant al km 327, aconseguint un petit marge de 13 segons a l’arribada. Tot això sense direcció assistida en els últims compassos de l’especial. Aquesta és la primera victòria d’etapa per als sotscampions del món de ral·li-raid (W2RC) en aquest Dakar 2023.
Nasser Al-Attiyah i Mathieu Baumel (Toyota) continuen al capdavant d’aquest Dakar 2023, tenint un dia tranquil. Els defensors del títol han marcar el quart millor temps i han augmentat significativament el seu marge sobre Yazeed Al-Rajhi i Dirk von Zitzewitz fins als 18 minuts i 18 segons.
Sainz i Lucas Cruz han estat els tercers classificats de l’etapa a poc més de 4 minuts del primer classificat, no poden reduir molt les diferències que es van generar ahir amb els problemes mecànics. Continuen quarts a 32’ de Nasser.
La neteja es continua fent en aquesta primera setmana de competició. Venint amb un aire de frescor gràcies als seus nous motors turboalimentats, els buggies de dues rodes motrius Century havien estat els protagonistes a l’inici de la setmana. Els dos representants del Century Factory Team, el sud-africà Brian Baragwanath i el francès Mathieu Serradori, eren en 5è i 6è lloc de la classificació general abans d’aquesta etapa. Però per desgràcia, la mecànica ha fet acte de presència al km 177 quan Brian Baragwanath-Leonard Cremer (Century) cedien exactament 1 hora. Pel que fa a Mathieu Serradori-Loïc Minaudier, s’han endarrerit des de l’inici de l’especial, perdent 1h54 al km 282.
Molt menys perillosos a la classificació general, però també més ofensius, Guerlain Chicherit i Alex Winocq (GCK) han bolcat el seu Hunter en una zona de baixa velocitat. Els francesos, vencedors de l’etapa anterior, cedeixen 1h36m en aquest afer.
Entre els catalans, Dani Oliveras, copilot de Yacopini puja un posició a la general, setzè. Males noticies per Àlex Haro, copilot e Terranova, que s’han vist obligats a abandonar per problemes físics de l’argentí.
Carlos Checa i Marc Solà han pujat a la vint-i-dosena posició de la general, mentre que Isidre Esteve i Txema Villalobos ja son dins del top30.
Gran actuació avui d’Aramand Monleón, copilot de Jakub Przygonski, que ha acabat l’etapa d’avui en tretzena posició i de Laia Sanz que ha acabat vintena.