Si bé el Vanderwell 680 de l’equip austríac està present a la llista d’inscrits per a la temporada 2023 amb el francès Tom Dillmann, l’argentí Esteban Guerrieri i el canadenc Jacques Villeneuve, campió del món de Fórmula 1 l’any 1997, aquest equip potser no figura a la llista definitiva d’inici de temporada, el 17 de març, de les 1000 milles de Sebring.
Durant molts mesos, l’ús del nom de la marca britànica, primer constructor del campió del món de F1 l’any 1958, ha estat objecte d’un embolic perquè aquest nom ja està registrat a Gran Bretanya i a la Unió Europea per Sanderson International Marketing. PMC GMBh, l’empresa vinculada a ByKolles, va registrar la mateixa marca a Alemanya i per a ús mundial, abans d’impugnar els drets europeus del seu homòleg britànic per la no-ús, sol·licitant així la seva supressió.
L’EUIPO (Oficina de Propietat Intel·lectual de la Unió Europea) va emetre el seu veredicte el dijous 2 de febrer. En el document l’organisme europeu va revocar la petició de ByKolles. Per arribar a aquesta conclusió, l’oficina va sol·licitar i examinar conjunts de proves aportades per ambdues parts. Sanderson International Marketing va presentar proves d’activitats comercials per rellançar la marca Vanwall. Aquests últims prenen la forma de diversos articles de premsa o programes de televisió.
Per tant, això podria complicar la participació de Vanwall al WEC 2023, la presència de l’Hypercar austríac encara està subjecta a determinades condicions, entre les quals la seva homologació. Sobretot, els fabricants han de poder utilitzar el nom d’una marca sobre la qual tenen els drets.
Qui és qui?
Vanwall era una marca britànica d’automòbils de carreres molt activa a la dècada de 1950. Va ser fundada per Tony Vandervell i es va especialitzar en la producció de monoplaces de carreres. Encara que la companyia va existir durant un període curt de temps, va aconseguir alguns èxits importants a la Formula 1, inclòs el títol de Constructors el 1958.
ByKolles Racing és un equip de carreres amb seu a Àustria que competeix en proves de resistència. L’equip va ser fundat el 2007 per Colin Kolles i compta amb un llarg historial de competició a la màxima categoria de les curses de resistència. L’equip ha competit amb una gran varietat de prototips al llarg dels anys, inclosos els cotxes LMP1 i LMP2.