WRC: Com l’entrada de Letònia pot posar en marxa el nou sistema de rotacions

Després de l’anunci de l’arribada del Ral·li de Letònia al calendari de la propera temporada del WRC, el focus s’ha centrat en Estònia, ja que les dues proves estan separades per poc més de 300 quilòmetres.

En aquesta situació sembla que el promotor del campionat ha començat a desplegar el seu pla de rotació, o la manera de treure els màxims diners possibles de cada organització.

El WRC Promoter, l’empresa que controla el WRC, l’ERC i el WorldRX, té el monopoli dels dos campionats de ral·li més importants. Això comporta que té la paella pel mànec davant de les organitzacions podent fer i desfer cada temporada al seu gust.

El cap del Ral·li d’Estònia, Urmo Aava, va parlar del tema a la revista Delfi durant el cap de setmana.

«Busquem un pla a llarg termini i estem treballant en les temporades 2024-26. Estava en els nostres plans que el Campionat del Món de Ral·lis se celebrés a Estònia durant les tres temporades, però també és possible que celebrem el Campionat d’Europa de Ral·lis en una temporada. Encara no s’ha pres cap decisió final».

Com explica Aava, si el WRC Promoter decideix fer fora una prova del calendari del mundial volen aquesta pugui recalar a l’europeu. Així doncs, començaria un procés de rotació en un calendari o l’altre i sense possibilitat de negociació per a les organitzacions ja que no hi ha alternativa. Aquest fet acaba comportant entrar en un mode subhasta on l’organització i el país que pagui més al promotor podrà ser dins del calendari.

Anys enrere quan l’ERC estava en mans d’Europsort les organitzacions tenien cap a on mirar, però ara estan atrapades en una mateixa empresa

L’ex pilot del WRC sap que el nou procediment per ser al WRC passa per l’alternança amb l’ERC:

«En general, el Campionat del Món de Ral·lis a Letònia és una gran notícia. El promotor ha treballat perquè les bones organitzacions puguin passar del nivell del Campionat d’Europa al del Mundial. Letònia fa temps que treballa i es mereix la seva cursa. Com més popular és la prova a Letònia, més ens reflecteix també. Letònia és un mercat important per a nosaltres. Tant de bo també veure més pilots letons al capdavant en un futur pròxim.

Parlar de bones i males organitzacions en aquest procés de rotació no té cap sentit davant de ral·lis com el del Japó que amb problemes molt greus han continuat formant part del calendari per al 2023.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments