Gasly salva el debut d’Alpine a Bahrain

L’escuderia francesa s’emporta només dos punts després d’un cap de setmana per oblidar

El BWT Alpine F1 Team marxa de Bahrain després d’una actuació decebedora on Pierre Gasly i Esteban Ocon van patir un gran nombre de problemes durant tot el cap de setmana, emportant-se únicament dos punts a la cursa. L’equip francès, en la seva primera carrera sense Fernando Alonso, va signar un debut inferior al del curs passat, on van endur-se 8 punts, i van demostrar com tenen molta feina a fer si volen mantenir el seu estatus de líders de la zona mitjana de la graella.

Després d’uns tests de pretemporada poc il·lusionants, la classificació no va millorar la situació de l’equip francès, que van veure com Gasly acabava últim després que se li anul·lés la seva volta ràpida que li donava la 17a posició a la Q1, incapaç de treure-li tot el rendiment a l’A523. Per la seva banda, Ocon va aconseguir el 9è lloc de la graella, a més d’una dècima de Lance Stroll i a més de mig segon dels Mercedes.

Si la situació ja era preocupant, aquesta només anava a empitjorar a la sortida. Esteban Ocon va col·locar-se de manera avançada a la seva capsa de sortida, fet penalitzable, i al primer revolt va trencar part del seu aleró davanter en tenir un contacte amb Lando Norris i un altre amb Nico Hülkenberg. Per la posició incorrecta de sortida se li van imposar 5 segons de penalització, que va decidir servir a la seva primera parada de boxes, on també canviava l’aleró malmès. Malgrat això, per un mal compliment d’aquesta primera sanció, ja que els mecànics van tocar el cotxe abans que haguessin passat els 5 segons de penalització, Direcció de Cursa els hi va imposar una segona sanció, ara de 10 segons. Però no va acabar aquí la sèrie de sancions, sinó que en el moment que Ocon va entrar a boxes a complir la segona penalització, va sobrepassar la velocitat màxima permesa al pit-lane i se li va imposar una tercera de 5 segons. En total, vint segons de sanció. Després d’aquests errors i ja sense opcions al gran premi, l’equip va decidir retirar el cotxe del pilot francès i així evitar avaries o desgastar components de manera innecessària.

@AlpineF1Team

Gasly va ser l’únic en donar una petita alegria a l’equip d’Enstone en protagonitzar una gran remuntada des de l’última fins a la novena posició, darrere Valtteri Bottas, esgarrapant dos punts i demostrant que un ritme de carrera força competitiu.

«Estic content, he fet una bona cursa. He fet el màxim que podia fer, pilotant de forma agressiva i hem pogut aprofitar les prestacions del cotxe aturant-nos [a boxes] aviat, per poder remuntar.»

Pierre Gasly

El que ha quedat clar després d’aquest gran premi és que ara hi ha 4 equips forts a la graella, i si Alpine vol revalidar el títol de «millor de la resta», no pot cometre errors evitables com els que hem vist aquest cap de setmana i ser conscients que aquesta temporada els punts són molt més complicats d’aconseguir després que Aston Martin s’hagi establert com a equip que aspira a obtenir podis de manera regular. Tot i això, el director d’Alpine, Otmar Szafnauer, es manté optimista per les properes curses i afirma que milloraran el cotxe abans del pròxim gran premi:

«Vam marxar de Bahrain sabent que tenim força feina a fer. Quan tornem a Viry i Enstone, ens reunirem tot l’equip, farem les millores necessàries abans de retornar a la pista a Jeddah, on tenim com a objectiu rendir molt millor.»

La pròxima cursa del campionat de Fòrmula 1 serà a l’Aràbia Saudita, al circuit urbà de Jeddah, el cap de setmana del 17 al 19 de març.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments