Hyundai vol el triomf al Ral·li de Mèxic 2023

Després del doble podi sobre la neu del Ral·li de Suècia, Hyundai Motorsport arriba al Ral·li de Mèxic el proper cap de setmana (16-19 de març) disposat a afrontar les cronometrades a més alçada de tot el campionat.

El WRC torna a Mèxic després de dos anys d’absència per a la tercera prova de la temporada; serà la primera vegada que els cotxes híbrids s’enfrontin a l’esdeveniment. La pintoresca Serra de Lobos i la Serra de Guanajuato tornaran a ser l’escenari on els cotxes competiran a 2.700 metres sobre el nivell del mar.

El efecte de l’altitud, combinat amb unes temperatures força elevades, sotmet als motors a una enorme tensió, arribant alguns a perdre fins a un 20% de la seva potència. És aquí on les unitats híbrides dels cotxes Rally1 poden desempeñar un paper encara més important, amb la estratègia correcta i l’ús de l’impuls híbrid ajudant a les tripulacions a mitigar el problema.

Els records de Mèxic ocupen un lloc especial en la història de Hyundai Motorsport, ja que va ser el lloc del primer podi de l’equip al WRC el 2014 en només el seu tercer ral·li. No obstant, el tercer lloc de Thierry Neuville no estava completament segellat; durant la cronometrada final, el belga va patir danys en el seu cotxe, provocant una fuita en el seu radiador. En un intent per arribar sa i estalvi al parc d’assistència, Neuville va utilitzar la seva ampolla de cervesa Corona de celebració com a refrigerant, la qual cosa li va permetre tornar a León i confirmar el podi.

Hyundai Motorsport ha aconseguit un total de quatre podis en les seves anteriors visites al Rally Mèxic. Neuville va ser tercer el 2014 i el 2017, Dani Sordo va ser segon un any després el 2018, mentre que Ott Tänak va acabar a poca distància del guanyador el 2020.

Al volant del Hyundai i20 N Rally1 Hybrid, Neuville i el seu copilot Martijn Wydaeghe, Esapekka Lappi i Janne Ferm, i Sordo amb Càndido Carrera s’enfrontaran al primer ral·li de terra de 320,71 km el proper cap de setmana.

El director de l’equip Hyundai Motorsport, Cyril Abiteboul, explica abans del ral·li:

«Després d’una prova principalment sobre asfalt i una altra sobre neu i gel, ara ens enfrontem a la terra per primer cop aquesta temporada. L’equip va funcionar molt bé en aquesta superfície la temporada passada, així que tenim la missió de continuar així el 2023».

Els tres pilots tenen experiència al Ral·li Mèxic i en els efectes de la calor i l’altitud tant en ells com als cotxes. Aquest any suposarà un repte diferent, ja que és la primera vegada que les noves unitats de potència híbrides correran durant l’esdeveniment, per tant tenim l’oportunitat de trobar un avantatge competitiu amb la nostra posada a punt. Les tripulacions se senten amb confiança, igual que jo, així que hauríem de poder aspirar a la nostra primera victòria a Mèxic”.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments