Fafe va ser l’escenari de l’inici de temporada dins de la Toyota Gazoo Racing Iberian Cup. La prova es va disputar sota unes condicions meteorològiques molt canviants. La pluja va afectar notablement l’estat dels trams, cosa que va generar grans dificultats a tots els equips inscrits.
La primera especial es va disputar sobre l’asfalt de la localitat de Fafe, i va servir perquè Sergi Francolí recordés a tots que és l’actual campió de la TGR Iberian Cup. El pilot de CSM Automoció superava Ricardo Costa (Macedo & Macedo GTW Racing) i a Dani Berdomás (Grup Breogan).
El dissabte al matí va arribar el moment de passar a les pistes de terra de les Serres de Fafe. El fet que plogués, però no de manera contínua, va generar molts problemes als pilots i equips a l’hora d’escollir els reglatges correctes del Toyota GR Yaris RZ Cup.
Sergi Francolí va tornar a guanyar al primer tram de la jornada, amb un lleuger avantatge sobre Miguel Campos, i en tercer lloc va quedar el nouvingut Bruno Bulacia, a tan sols 1,8 segons de Francolí. Aquest va ser el primer avís del jove pilot bolivià, que serviria per cridar l’atenció de tots els presents, perquè des d’aquell moment la seva competitivitat va ser incontestable.
Bruno Bulacia i el seu copilot Axel Coronado van entrar a la segona especial de dissabte decidits a demostrar les seves habilitats, i van arribar a guanyar fins a set de les vuit especials disputades fins al penúltim tram del ral·li. Un ral·li que presentava 14 trams cronometrats, però a causa de les condicions meteorològiques i el mal estat del terreny, l’organització va decidir cancel·lar-ne sis, per raons de seguretat.
La dupla formada per Sergi Francolí i Xevi Moreno semblava haver aconseguit el millor resultat possible al Ral·li Serras de Fafe en la seva persecució del Toyota GR Yaris RZ de Bulacia, amb una presència constant entre els més ràpids. Abans de l’últim tram, estaven situats a la segona posició, a més d’un minut del líder.
Ricardo Costa i el seu copilot Rui Vilaça eren tercers, a més de dos minuts. Dani Berdomás i Albert Llovera (PCR Sport) també van tenir problemes dissabte, però es van poder reenganxar en la modalitat de súper ral·li i disputar així la jornada de diumenge. Alberto Monarri (IPPON Motor Vallès) i Isaac Vera (KOBE Motor) completaven les cinc primeres posicions abans de l’última especial del ral·li, que incloïa el mític salt de Lameirinha.
I va ser en aquesta especial on tot va canviar, quan el resultat ja semblava definitiu. Bruno Bulacia, que no va baixar el ritme en cap moment, va voler segellar la victòria guanyant novament un tram; però va superar el límit i es va veure obligat a abandonar. En aquesta mateixa especial, es van haver de retirar Javi Villa (Asturhíbrid) i Jonathan Rieu, abandonaments que se sumaven al de Manu Gascou, que havia abandonat 2 especials abans.
Finalment, la victòria va caure del costat de Sergi Francolí (CSM Automoció), mentre que Ricardo Costa (Macedo & Macedo GTW Racing) i Alberto Monarri (IPPON Motor Vallès) van completar les posicions restants al podi. La quarta posició la va ocupar el veterà Jean-Michel Raoux, que, després d’un difícil començament a l’especial urbana, mai no es va allunyar del top 5 de la classificació general i va relegar a la cinquena posició Isaac Vera (KOBE Motor), que va veure com se li escapava el quart lloc quan tenia més de 40 segons d’avantatge sobre el francès.
La propera cursa de la temporada serà el 24 i 25 de març al Rally Terra da Agua, a Galicia.
«Tots a l’equip CSM Automoció estem molt contents per aquesta victòria, que s’ha aconseguit a més de manera inesperada, a l’últim tram. Des del principi vam decidir fer aquest ral·li amb cap, ja que érem conscients de la duresa dels trams, la meteorologia… Pel que portàvem un ritme molt prudent tot dissabte, diumenge vam intentar atacar una mica, però estàvem a força segons del liderat, així que vam decidir no arriscar i ens conformem amb la segona plaça. Quan va abandonar el nostre rival als quilòmetres finals, érem allà per poder guanyar. És genial començar així la temporada amb el meu nou copilot, Xevi Moreno. Esperem que vinguin més victòries aquest any per a CSM Automoció».
Sergi Francolí
PILOT | EQUIP | TEMPS | |
1º | Sergi Francolí | CSM Automoció | 1:59:52.5 |
2º | Ricardo Costa | Macedo & Macedo GTW Racing | +1:34,0 |
3º | Alberto Monarri | IPPON Motor Vallés | +2:40,1 |
4º | Jean-Michel Raoux | Jean-Michel Raoux | +3:23,9 |
5º | Isaac Vera | KOBE Motor | +3:49,2 |
6º | Pedro Lago Vieira | Toyota Caetano Auto | +4:40,3 |
7º | Pierre Lafay | CHL Sportauto | +5:32,4 |
8º | José Carlos Mulero | Labasa | +25:15,2 |
9º | Daniel Berdomás | Grupo Breogán | +35:14,3 |
10º | Albert Llovera | PCR Sport | +57:46,2 |