Toyota, incontestable a les 1000 milles de Sebring

Tot i la «pole» del Ferrari #50, l’escuderia japonesa s’enduu amb solvència el doblet a la primera cita del WEC.

El Toyota GR010 Hybrid Hypercar #7, compartit per Kamui Kobayashi, Mike Conway i José María López va aconseguir la primera victòria de la temporada del WEC per davant del Toyota #8 de Sebastien Buemi, Brendon Hartley i Ryo Hirakawa per un escàs marge de 2,168 segons. Aquest triomf es converteix en el 40è de l’equip japonès al Mundial de Resistència i mostra com, tot i l’entrada de nous contendents, Toyota continua dominant la categoria reina del WEC.

La cursa de Toyota va convertir-se de nou en una competició entre ambdós vehicles germans després que Ferrari adoptés una estratègia diferent al començar les 1000 milles i quedés força enrere respecte dels GR010. El vehicle #7 va superar el #8 al voltant de la meitat de la cursa, posició que va poder assegurar després que Buemi es veiés atrapat darrere tràfic i tingués una aturada lenta a boxes, quedant a més de 20 segons del lideratge.

@FIAWEC

Retornant a la resistència després de més de 50 anys, Ferrari va aconseguir un gran resultat, pujant al tercer esglaó del podi amb el 499P #50 pilotat per Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen. Després d’assolir una soprenent «pole» divendres, per davant dels dos Toyota, AF Corse va ser incapaç de mantenir el ritme de cursa dels japonesos i, a més, van patir una sèrie de sancions que els van obligar a passar pel pit-lane diverses vegades, perdent el lideratge de la cursa. Al final, van creuar la línia de meta dues voltes per darrere del GR010 #7. Ferrari es va mostrar satisfet amb el seu resultat a la primera cursa del campionat, tal com afirmava el director tècnic de l’escuderia italiana

“dos cotxes sense problemes era el nostre primer objectiu, el segon era aconseguir un podi, i ha passat. […] estem contents, però a la vegada, sabem que tenim molta feina a fer encara.”

Ferdinando Cannizzo

El Ferrari #51, pilotat per Antonio Giovinazzi, James Calado i Alessandro Pier Guidi va acabar en setena posició, set voltes per darrere dels Toyota després de perdre 20 minuts a boxes reparant l’Hypercar després de patir un accident. Tot i això, durant la cursa, els dos Ferrari van protagonitzar interessants batalles a pista tant amb els Porsche com amb el Cadillac #2, amb aquest últim quedant en quarta posició, a 10 segons del podi i competint seriosament amb el Ferrari #50 pel tercer lloc.

En cinquena i sisena posició van acabar el Porsche 963 #5 i #6 respectivament, a 4 voltes dels Toyota i a 2 del Ferrari i Cadillac. A la segona meitat de la cursa, ambdós Porsches van perdre força temps per unes aturades a boxes molt llargues, que van provocar que no poguessin seguir el ritme de la tercera i quarta posició.

@Team_Penske

La decepció de la cita a Sebring va ser, sense cap dubte, l’equip Peugeot. L’Hypercar 9X8 #94 va patir un problema amb la transmissió durant la volta de formació i no va poder començar a rodar fins a la volta 2, per haver de retornar al seu garatge només un parell de voltes després. A més, posteriorment acusaria un altre problema, ara amb el sistema híbrid, forçant l’escuderia francesa a mantenir el #94 aturat a boxes una bona part de la cursa i quedant a gairebé 100 voltes dels líders. Per altra banda, el #93 no tindria una experiència gaire millor, patint també problemes amb la transmissió i quedant molt enrere de la resta d’Hypercar quan només havia passat una hora de competició, signant una decebedor novena posició.

Pel que fa als dos equips privats de la categoria, Floyd Vanwall Racing Team va tenir una cursa sòlida (únicament embrutada per un contacte amb un dels Peugeot) però molt lluny del ritme dels seus competidors, aconseguint la vuitena posició. Glickenhaus, per contra, va patir un problema amb la ignició, el que va obligar l’escuderia estatunidenca a retirar el #708 a la segona hora de cursa.

Vanwall aconsegueix 6 punts del campionat a la seva primera cursa al WEC.

Tot i que Toyota segueix dominant la categoria, no hi ha dubte que els nous equips han aportat gran espectacle i lluites emocionants a pista, retornant a la categoria reina de la resistència un interès i competitivitat que havia perdut durant els últims anys. Caldrà seguir amb atenció l’evolució de Ferrari, Cadillac i Porsche per veure si poden apropar-se al gegant japonès. La segona ronda del WEC es celebrarà a Portugal el pròxim 16 d’abril, les 6 Hores de Portimao, el famós circuit de l’Algarve.

A continuació podeu consultar la classificació final de les 1000 Milles de Sebring:

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments