Pilots, equips i aficionats esperen el tret de sortida del principal campionat de curses de circuit capitalitzat per vehicles històrics. Reservada per a vehicles fabricats dècades enrere, és l’aposta per part de l’organitzador V-Line Org., on fins ara s’ha pogut gaudir de trepidants batalles entre muntures de llegenda en l’automobilisme mundial.
No es coneixen gaires detalls de la present temporada, però voldríem introduir breument les característiques d’aquest Open Oldtimer i anar fent boca tots aquells fanàtics de les curses, més encara si es tracta de vehicles clàssics.
Per posar en context, puntualitzarem que l’Open Oldtimer va celebrar-se per primera vegada l’any 2014, quan llavors rebia el nom de Copa d’Espanya de Clàssics, Legend i Youngtimers o, alhora, CECLY per la seva abreviatura. Des d’aleshores, podem llistar una bona pila de màquines antigues, circuits mundialistes i pilots i equips de renom que han deixat empremta en la copa. Per tant, cotxes de marques prestigioses com Porsche, BMW i Ford ocupen posicions de graella en traçats com el de Motorland Aragó, Circuit de Barcelona-Catalunya i Ricardo Tormo, al mateix temps que noms com José Manuel de los Milagros i Fernando Navarrete jr. s’han deixat notar en alguna de les cites disputades anys enrere.
En quant a format de les curses, es reparteixen els punts de dues mànigues en cada cap de setmana de competició. Actualment, l’Open Oldtimer es compon de quatre categories segons el tipus de vehicle i les seves prestacions, dividint-se llavors en les categories Pre-65, Super Serie, AM-Serie i Pro-Serie. Normalment, també es compta amb trofeus addicionals com per exemple el trofeu Nankang, vàlid per a tots aquells participants que facin ús dels pneumàtics reglamentaris.
L’any passat, malgrat que només es va poder celebrar una de les tres proves previstes, l’Open Oldtimer tancà el 2022 amb una increïble doble màniga al circuit de Montmeló, servint de cursa de suport per a l’última cita del Campeonato de España de Resistencia GT-CER i on, gràcies a això, la jornada va ser coberta en gran part a la plataforma YouTube, al canal de la mateixa organitzadora V-Line Org. i per l’aplicació de la televisió digital d’esports CANAL DEPORTE. En aquesta ocasió, Jordi Puig amb Ford GT40 de l’equip RS Grup-Skualo Competición es va endur ambdues curses i, per tant, es va proclamar campió de l’Open Oldtimer.
Anirem informant de tot el que esdevingui en aquest àmbit de la competició automobilística.