Analitzem l’itinerari del Ral·li de La Llana 2023

El Motor Club Sabadell va restaurar el prestigiós «Rallye de la Lana» el 2005, que es va celebrar entre 1968 i 1972 i va ser puntuable per al campionat d’Espanya de Ral·lis el darrer any. Inicialment, la prova es va realitzar amb la carretera oberta dins del campionat «Clàssic Regularitat». No obstant, a partir de 2013, s’hi va afegir la velocitat, i també la regularitat en les seves tres modalitats: la RSS, la RS i la FEVA, totes en carretera tancada.

El 2021, la participació de l’equip oficial de Hyundai, amb Neuville al capdavant, va elevar la prova de Ripollès a l’escena internacional. La 24a edició, que es realitzarà properament, serà de caràcter internacional i estarà inscrita a la RFEDA, oberta a la participació internacional.

En aquesta edició, es recuperaran mítics trams mundialistes perduts al llarg dels anys i hi haurà públic a les carreteres i establiments que gaudeixen del Ripollès, Osona i Garrotxa.

Un itinerari molt pensat i treballat

L’edició de 2022 es va convertir en la confirmació de la feina ben feta. Amb una llista d’inscrits molt extensa i un èxit organitzatiu.

En Xavier Aluju, el creador de l’itinerari de l’edició de 2023, destaca que el seu tram preferit és Canes-Santigosa, segons ell serà el més divertit per als pilots, perquè és nou.

Aluju dissenya el recorregut de la Llana, els trams, els enllaços, les rutes alternatives, la ubicació dels parcs tancats i els reagrupaments. Feina que comparteix amb l’Eduard Forés, pilot i ara organitzador amb el qual van compartir moltes curses.

Habitualment comencem per concretar les limitacions que tenim, ja siguin mediambientals, de
l’activitat de la zona o econòmiques, i consultem també els ajuntaments dels municipis afectats. Tot seguit, i durant dos o tres dies, recorrem els trams que pensem que poden ser interessants per analitzar-los sobre el terreny i veure les possibilitats que ofereixen. A partir de tota aquesta informació, dissenyem 6 o 7 opcions d’itineraris, de les quals en presentem 2 o 3 a la junta perquè decideixi

Tram a tram

Shakedown – Terradelles 2,200 Km – Divendres 31 de març 15:30h

En aquest tram curt, de 2,2 km, tindrà lloc el Shakedown. És un tram situat molt a prop de Ripoll i del parc d’assistència que, a més, també té un bucle molt curt, la qual cosa permetrà que els equips participants puguin fer-hi les proves durant la tarda de divendres. Es tracta d’un tram de l’antiga N-152 que ja no es fa servir i que esdevé una barreja dels trams del ral·li concentrats en aquesta especial.

L’únic tram d’accés, ja que comença i finalitza a la C-17, on és prohibit aparcar, es fa per la sortida 89
(Terradelles) direcció Ripoll-Vic, i cal aparcar el cotxe al camí de terra i passar el pont que travessa la
C-17 i surt just a l’inici del tram.

Rally La Llana 2021
Nacho Mateo

Gombrèn – La Pobla – 14,17 Km – 8:28h / 11:36h

L’edició d’enguany inclou una versió nova d’aquest tram. Començarà al km 0, situat dins de la població
de Gombrèn, la qual cosa facilitarà apropar la prova al seus habitants i els aficionats, a més, podran gaudir dels serveis d’hostaleria d’aquesta població.

Al km 3 de tram es passarà per la cruïlla de Montgrony que, a part de ser el punt d’inici de la passada edició, és un accés fàcil per als aficionats. El tram continua en direcció a la Pobla de Lillet per tot un seguint de corbes serpentejants que passen per la rasant del coll de Merolla fins a arribar a la cruïlla de Sant Jaume de Frontanyà. Aquest cop es farà recta, amb la qual cosa esdevindrà un altre punt d’accés per als aficionats.

El tram acaba just a 500 m de la Pobla de Lillet, cosa que també farà que hi hagi bastant públic que pugui gaudir del final d’aquest tram. L’accés i l’aparcament per al final de tram és molt bo i també hi ha molts llocs per esmorzar.

Malanyeu – La Nou – 7,02 km – 9:13h / 12:21h

Tram inèdit espectacular durant tot el recorregut. És especialment estret i amb molts giravolts fins a la
cruïlla en angle de Malanyeu, un bon lloc per gaudir d’aquest tram on, just a 100 m, hi ha la fonda Ca l’Anglada, on podeu gaudir d’un bon àpat. A partir d’aquest punt, la carretera es torna més ràpida, passa
pel Coll i baixa cap a la Nou de Berguedà, però encara quedaran tot un seguit de corbes amb uns paratges preciosos per arribar a la cruïlla de la Clusa per, tot seguit, finalitzar el tram a 300 m.

Aquest tram no té accessos intermedis.

Després de la primera passada de l’especial, just al centre del poble de la Nou, hi haurà el reagrupament i es podrà gaudir dels vehicles i dels participants de ben a prop durant una bona estona, així com sentir-ne les declaracions.

regularitat-la-llana-2022-bmw
Nacho Mateo

Alpens – 11,015 Km – 13:05h / 15:57h

Ja és la tercera edició consecutiva que es fa aquest tram d’Alpens des de la cruïlla de Borredà. Potser és el tram més conegut tant pels aficionats com pels participants, i creiem que serà del grat de tothom. Hi haurà un accés intermedi per la riera de Merlès, on trobareu les instal·lacions del cobert de Puigcercós, en què podreu gaudir del parc i del servei de bar-restaurant.

Novament, en aquesta especial, es faran dues passades seguides, la qual cosa la convertirà en un punt de concentració de públic.

En acabar la primera passada del tram, els participants faran el segon reagrupament del ral·li, aquest
cop just a l’entrada de la població d’Alpens, moment en què es tindran els participants ben a prop i se’ls
faran entrevistes.

Llaés – 15,581km – 16:55h / 19:59h

Enguany el ral·li recupera aquesta especial espectacular i peculiar, tant pel traçat com pel terra de formigó. Comença just a la població de Santa Maria de Besora, on hi ha bon aparcament i accés al tram per anar a les primeres i espectaculars corbes. Aquesta especial no té accessos intermedis, però compta amb molts llocs extraordinaris per gaudir de la prova, especialment a la zona del castell de Llaés i de l’hostal La Serra de Llaés on, a més de veure-hi el ral·li, es podrà gaudir dels serveis d’hostaleria i d’uns paratges impressionats i emblemàtics.

Canes – Santigosa 15,026 Km – 17:44 / 20:44

Aquesta especial, enguany, és exactament igual que les de les edicions anteriors però en sentit invers, començant a Vallfogona per arribar, tot en baixada, fins a la magnífica cruïlla de la carretera d’Olot, moment en què es girarà cap a Sant Joan de les Abadesses per puja fins al coll de Santigosa i encarar la sorprenent baixada fins just abans d’arribar al municipi.

Hi ha un bon accés intermedi per la carretera d’Olot, l’únic de tot el tram.

En acabar la primera passada, els participants faran el tercer reagrupament del ral·li a Sant Joan de les Abadesses, just al costat del Monestir, un bon lloc per compartir una estona amb els pilots, escoltar les seves impressions, caminar pel passeig i veure el Monestir.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments