El nou cap de Hyundai identifica les mancances del campionat

Amb la seva vasta experiència a la Fórmula 1, Abiteboul ja ha identificat les mancances en aquesta disciplina.

Després d’anys de treballar a la Fórmula 1, Abiteboul sap exactament el que és important per «vendre» un campionat. El que ha estat fent (molt bé) a la Fórmula 1 durant els últims cinc anys és precisament el que manca al WRC segons el dirigent en una entrevista al mitjà finlandès moottori.fi.

«Una competició d’automobilisme forta ha de proporcionar històries, ja siguin sobre persones, èxits, esdeveniments i, per descomptat, tecnologia. En altres paraules, l’interès del públic no només resideix en els resultats, sinó també en les «històries» que sorgeixen durant les curses del WRC.

Abiteboul

Abiteboul també afirma que a la Fórmula 1 es parla constantment del que cada equip fa per a la propera carrera i quines parts aporta. Hi ha molt menys notícies sobre el Campionat del Món de Ral·lis, a causa de les normes actuals. Tot i que la Fórmula 1 és molt cara, ofereix una rendibilitat desproporcionadament més alta actualment.

Rallye_MonteCarlo_2023_abiteboul
Nacho Mateo

El promotor del WRC hauria de prestar atenció a aquestes paraules i adonar-se que aquí és exactament on rau el problema. La manca d'»històries» al WRC, de polèmiques, de «guerres», de «trucs» i de «rumors». Els seguidors més «hardcore» del WRC són excel·lents, però són molt pocs. I als altres només els interessa si hi ha «històries» que els sedueixin.

Abiteboul també va destacar la importància de tenir una estratègia de màrqueting ben definida per al WRC, ja que considera que actualment hi ha una manca flagrant en aquest aspecte. Per ell, la normativa i les perspectives de futur també són crucials per al creixement del campionat.

El de Hyundai creu que el WRC necessita una estratègia de màrqueting ben definida i de centrar-se en el valor afegit, a més de la normativa i les perspectives de futur.

Projectar i no retallar

Durant molt de temps, al ral·li s’ha parlat dels costos elevats d’aquest esport sense cap justificació. Per descomptat, allò que importa més que les xifres és el que s’obté de la classificació. Abiteboul creu que és més important considerar el cost d’oportunitat d’un ral·li de 50 milions d’euros.

Hi ha un parell de qüestions, el cost i el valor. La meva opinió és que els ral·lis són massa cars per a allò que s’obté a canvi. Si desenvolupem el valor, el cost sembla suportable. El cost no és el principal problema.

Però no és així: a més d’augmentar les vendes, els fabricants d’automòbils busquen el reconeixement i una imatge positiva. Tot té un preu, però fixar-se només en el preu és llençar els diners.

Quan un no confia en si mateix, se centra en els costos i mantenir-los baixos. Les fórmules que s’han centrat en el valor i han canviat el producte. En aquesta situació, cal creure i invertir. En aquesta situació, les decisions sobre la tecnologia a utilitzar sorgeixen de manera natural. Es parla més de valor i menys de cost.

Rallye_MonteCarlo_2023_Hyundai
Nacho Mateo

Hyundai Motor Group té un volum de negoci anual de 224.000 milions de dòlars. El pressupost total de màrqueting també es xifra segurament en centenars de milions, només una fracció dels quals es gasta en ral·lis.

No en conec la xifra, però en qualsevol cas és una proporció molt petita. Hyundai es pot permetre participar al Campionat del Món de Ral·lis, no es tracta d’això, sinó del que l’esport aporta a Hyundai. Això ens torna a portar a la qüestió del valor de l’esport.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments