Toyota es va endur les 6 Hores de Spa-Francorchamps 2023, després d’una carrera emocionant que va veure diversos incidents i molts canvis de posició. Malgrat una penalització de 5” al final de la cursa per haver avançat el seu cotxe germà fora dels límits de la pista, el Toyota n°7 (López-Conway-Kobayashi) es va imposar davant del n°8 (Buemi – Hartley-Hirakawa).
La cursa va gaudir de moments espectacular des del principi fins al final. Una de les grans imatges de la cursa va ser l’esgarrifós xoc del Cadillac n°3 durant la 2a hora, que per sort va quedar en un gran ensurt ja que el seu pilot Renger Van der Zande en va sortir il·lès. També cal destacar la sortida de la pista del Ferrari n°50, on estava enquadrat Miguel Molina, amb pneumàtics freds sortint del pit lane, mentre també lluitava per la 3a posició del podi.
D’altra banda, Ferrari va salvar l’honor en arrabassar el 3r graó del podi, amb el seu n°51, al Porsche n°5 a l’última volta. A Cadillac poden estar orgullosos del rendiment del n°2, encara que va ser exclòs. Una parada urgent va arruïnar el seu bon rendiment, però la fiabilitat és molt bona. Serà interessant vigilar-ho de ben a prop a Le Mans.
A Jota, el seu nou Porsche 963 va fer una gran aparició, aconseguint una bona 6a posició, per davant del primer Peugeot (n°93). Encara queda molta feina per guanyar ritme, però la fiabilitat és molt menys preocupant que en el passat. Encara falta el rendiment, una revisió de BOP sembla ser l’última esperança per veure’l al capdavant.
En la categoria LMP2, el número 63 Prema (Bortoletti-Kvyat-Pin) va rebre un stop&go de 3 minuts en l’última mitja hora per una infracció del cotxe de seguretat. Després del seu pas pel pitlane, va sortir últim a LMP2.
Davant, la lluita va ser magnífica. Els dos líders de l’esdeveniment s’aturaven simultàniament per a una darrera lluita a 14 minuts del final. L’equip del WRT n°41 va ser molt més ràpid en la maniobra i li prenia el lideratge al United n°23, creuant a la meta, en una victòria merescuda a casa. El català Albert Costa que sorita amb l’equip Inter Europol Competition va acabar en tercera posició amb grans maniobres d’avançament durant la cursa.
Emoció fins l’última volta entre els GT
El Richard Mille Racing Ferrari (Wadoux-Rovera-Perez Companc) signava la seva primera victòria. Va poder aprofitar al final de la cursa la lluita entre el Corvette n°33 i l’Aston Martin n°25, per relaxar-se.
La resistència de Nicky Catsburg durant els últims 15 minuts, al volant de l’únic Corvette contra l’Aston Martin pilotat per Charlie Eastwood, va ser absolutament excel·lent.
El debutant al WEC Alex Riberas dins de l’equip Northwest AMR al volant d’un Aston Martin van acabar en setena posició.