Tänak i les seves exigències amb M-Sport

S’acosta l’equador de la temporada i Ott Tänak conserva totes les seves possibilitats per al campionat.

Segon classificat a 17 punts de Kalle Rovanperä, sembla ser el principal rival del finlandès. Després d’haver arribat a la meta en totes les curses disputades fins ara, l’estonià ha aconseguit 2 podis, inclosa una victòria.

Tot i uns resultats que no son gaire dramatics, els seus comentaris al final de les cronometrades sempre són negatius. Malcolm Wilson havia reconegut que el primer lloc a Suècia era sobretot obra del duet bàltic, però els rànquings posteriors han demostrat que el Puma Hybrid no és un mal cotxe com es mostra als comentaris del pilot.

Aquest últim, però, va donar un altre mal comentari després de Portugal.

«No puc estar content, hi ha molt per fer», va dir. Això es refereix principalment al rendiment. Hi ha moltes coses que s’ajunten i acaben afectant el comportament. Abans de Sardenya, el temps serà curt i no tinc ni idea de què podrem millorar. Ho hem d’intentar i crec que avançarem. El problema és si això serà suficient.

Tänak

Ott té una manera de treballar molt particular. No sembla mai satisfet, fins i tot quan guanya una especial o acaba al podi. Sens dubte, és la seva manera de mantenir la pressió a l’equip tècnic d’M-Sport, però al final també dóna la imatge d’algú que es queixa constantment. Després de 5 curses, el seu palmarès és clar.

A Portugal, conclou, vaig sentir la mateixa impressió que havia tingut a Croàcia. El nivell de competència és alt i estem aproximadament un any enrere on hauríem d’estar. Sembla que ells (M-Sport) han perdut un any. Així que tenim molt a fer en molt poc temps.

Què diu M-Sport?

rally_portugal_2023 Tänak
Nacho Mateo

A força d’estar així implicat, com pot reaccionar M-Sport? A Portugal, Richard Millener va fer la seva anàlisi.

Tenim una quinzena de persones que intenten entendre què sent l’Ott al cotxe. A Portugal, sembla que va experimentar els mateixos problemes que a Mèxic durant les segones passades. El que estava clar és que no estava content amb les suspensions. És un àmbit en el qual podem intervenir i treballem com a bojos en cadascuna de les nostres sessions, però reproduir en prova el que ens trobarem a la cursa sempre és difícil.

Richard Millener

Pel que fa a Portugal concretament, Millener considera que el recorregut del ral·li va tenir un paper important en la motivació del seu pilot.

Després de dues punxades, Ott es va trobar a terra de ningú. Aleshores és complicat saber quina configuració utilitzar. Si hagués estat en la lluita, estic segur que la seva ment s’hauria centrat sobretot en la batalla i no en la configuració, tot i que això encara és important.

I pel que fa al discurs sever de l’estonià, Millener calma les coses:

L’Ott que veus a la carrera no és necessàriament el mateix que el que pots veure fora. Definitivament és un competidor i impulsa l’equip. L’únic que li importa és guanyar i no és fàcil mantenir una conversa amb ell durant un esdeveniment.

Encara que es nega a contradir les paraules del seu número 1, l’anglès fa una anàlisi diferent d’aquesta primera part de la temporada.

Ott segueix sent 2n al campionat i si et fixes bé els tres Rally1 estan a prop. Els cotxes tenen problemes mecànics i els pilots busquen la millor configuració. No crec que cap equip hagi agafat avantatge. La competició és molt ajustada i tan bon punt tens una baixada de velocitat, perds posicions. Si, en canvi, aconsegueixes reunir-ho tot en una cursa, al final hi ha un bon resultat.

No és segur que aquesta conclusió agradarà a Ott Tänak, que aquesta setmana tornarà a demanar molt a la seva montura a les dures pistes de terra de Sardenya per mantenir les seves possibilitats de títol.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments