Muniente i Salgueiro s’emporten la primera edició puntuable per al CERVH del Costa Daurada Legend

L’equip de Manuel Muniente i Ezequiel Salgueiro (BMW M3) es van proclamar dissabte guanyadors del VIII Rally Costa Daurada Legend Reus, una prova que formava part per primer cop per al Campionats d’Espanya de Vehicles Històrics.

La prova va comptar amb 81 vehicles inscrits el quals havien de recorrer cinc trams que es van repetir dues vegades, amb un recorregut total de 494,134 km, dels quals 106,060 km eren trams cronometrats. La Mussara, Farena, La Teixeta, El Molar i Colldejou van posar a prova les habilitats dels pilots i van oferir un escenari mundialista als espectadors.

Muniente i Salgueiro a un altre ritme

En la categoria de Velocitat, l’equip format per Manuel Muniente i Ezequiel Salgueiro (BMW M3) va ocupar la primera posició del podi. Van demostrar una excel·lent habilitat al volant i van superar tots els trams amb èxit. Els vencedors es van endur el primer lloc en els campionats de Catalunya i Espanya.

Costa_Daurada_Legend_Riberas-Menéndez_2023_452
Nacho Mateo

A la segona posició en la categoria Pre81 i en el Campionat de Catalunya de Velocitat es van situar Joan Riberas i Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC). El seu rendiment va ser excepcional i com sempre van deixar bocabadats amb l’espectacular i sorollós Porsche.

Una de les sorpreses de la prova van ser Patricia Alfonso i Manuel Roy (Renault Clio Williams) que van obtenir una meritòria tercera posició del Campionat de Catalunya. La pilot aragonesa va realitzar una prova excel·lent amb el petit Clio sorprenent a propis i estranys.

Costa_Daurada_Legend_2023_Patricia_Clio
Nacho Mateo

Campionat d’Espanya

En la classificació Pre81 del Campionat d’Espanya, Joan Riberas i Álvaro Menéndez (Porsche 911 SC) van liderar sense enfrontar-se a cap rival dins de la seva categoria. En la categoria Pre90, els primers classificats van ser Juan Orlando Méndez i Valeria Méndez (Ford Sierra Cosworth 4×4). Així mateix, els guanyadors absoluts, Muniente i Salgueiro, van mostrar un ritme impressionant en la categoria Pre2000. Miguel Otegui i Giovanni Breda (Ford Sierra Cosworth 4×4) van tancar el podi.

Costa_Daurada_Legend_2023_Triviño_Peugeot_206_WRC
Nacho Mateo

La prova també va incloure la categoria Open, on Ricardo Triviño i Checo Salom van participar amb un impressionant Peugeot 206 WRC, mentre que Salvador Canals i Albert Roger van fer-ho amb un Porsche 996 GT3.

La categoria majoritària, la Regularitat

Les categories de Regularitat i Regularitat Sport van afegir un gran interès esportiu a la cursa. Pel Campionat d’Espanya de Regularitat, Antonio Verdaguer i María Jesús Mora (Porsche 944 Turbo) van aconseguir la victòria amb 29,6 punts. En la modalitat de Regularitat Sport, els millors classificats van ser Jaime Carbonell i Enrique Carbonell (Ford Sierra RS Cosworth) amb 53,0 punts.

Pel que fa al campionat de Catalunya de Regularitat Sport, els guanyadors van ser Jordi Fanlo i Daniel Robledillo (Porsche 911 SC), seguits per Ramon Dalmau i Antoni Moragas (BMW 325i) en segona posició i Ignasi Segura i Joaquim Nogué (BMW 325i) en tercera posició.

Costa_Daurada_Legend_2023_Fanlo_Porsche
Nacho Mateo

Quant a la categoria de Regularitat, els guanyadors van ser Juan P. Garcia i Sergi Giralt (Autobianchi A112 Abarth), seguits per Antonio Verdaguer i Maria J. Mora (Porsche 944 Turbo) en segona posició i Carles Miró i Ivan Matavacas (Porsche 911 SC) en tercera posició.

Tot i la nova puntuabilitat que estrenava la prova tarragonina dins del Campionat d’Espanya de Vehicles Històrics, aquest fet no es va notar en la presència de més i millor maquinària ni tampoc amb l’afluència de públic als trams. L’esforç fet per l’Escuderia Baix Camp s’ha notat a nivell organitzatiu amb comparació de l’edició anterior.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments