Sembla un Subaru Impreza, té el color blau d’un Subaru, està construït per l’equip que va portar aquest Subaru al Campionat del Món de Ral·lis… però no és un Subaru. De fet, el cotxe que veus és un Prodrive P25, i no data dels anys 90, sinó del 2023.
El Prodrive P25 és el que els anglesos anomenen una «recreació», és a dir, una reinterpretació d’un model antic, en aquest cas l’Impreza 22B de 1997. Fa 26 anys, aquest coupé amb transmissió turbo-equipada integral va debutar en el WRC pilotat per l’estrella de ral·lis Colin McRae i va registrar cinc victòries abans de quedar-se a un punt de Tommi Mäkinen en la lluita pel títol mundial.
Un quart de segle després, Prodrive reviu aquella efemèride. El P25 es troba en un xassís Impreza WRX d’estoc. L’ús de carboni permet reduir el pes a només 1.200 kg. El motor prové de l’últim 2,5 litres del taller Subaru, però revisat profundament pels enginyers de Prodrive.
El turbo està fabricat per l’especialista Garrett i ve acompanyat d’un intercooler d’alt rendiment, noves camises de cilindres, pistons, bieles i vàlvules amb sincronització de lleves variable. El bloc proporciona la potència de 450 cavalls de potència per 600 Nm de parell.
La caixa de canvis és semiautomàtica de sis velocitats, però el més divertit d’aquest cotxe pot ser el control de sortida derivat del WRC. Amb l’ajuda d’un anti-lag, el Prodrive P25 pot arribar de 0 a 100 km/h en menys de 3,5 segons! I per a aquells que vulguin submergir-se encara més en l’ambient dels ral·lis d’abans, un fre de mà hidràulic bloquejarà fàcilment l’eix posterior.
La comercialització ha començat però caldrà actuar ràpidament perquè només es produiran 25 unitats. D’altra banda, el preu de l’entrada és desorbitat: 460.000 lliures esterlines sense impostos, és a dir, uns 535.000 euros! Per aquest preu, però, podeu triar entre conduir a la dreta o a l’esquerra.
M’en alegro que no sigui una rentadóra