Què passa amb el WorldRX?

En un gir inesperat dels esdeveniments, la categoria reina del WorldRX es troba en un estat d’aturada a causa de l’incendi devastador que va tenir lloc a la pista de Lydden Hill el passat juliol

L’incident va afectar l’esdeveniment i el campionat ja que la FIA i el promotor del campionat han aturat de manera indefinida fins que no se sàpiguin els motius de l’incendi la competició a la categoria reina el RX1e

Aquesta tragèdia, que va veure com dos vehicles RX1e quedaven completament calcinats mentre es recarregaven les bateries, ha posat en relleu les greus preocupacions sobre la seguretat i la fiabilitat d’aquesta nova categoria elèctrica.

Les flames que van envoltar els dos Lancia del team Special One van provocar una resposta immediata per part de la FIA i del promotor del campionat. Amb l’objectiu d’assegurar la seguretat dels participants i comprendre les causes exactes d’aquest tràgic incendi, es va prendre la decisió d’aturar la categoria RX1e fins que s’aclareixin les circumstàncies i es trobi una solució viable per prevenir situacions similars en el futur.

Aquesta situació inusual ha provocat una reavaluació de la seguretat. És evident que la tecnologia de les bateries i les precaucions per evitar incidents similars hauran de ser examinades i millorades. Els equips i els promotors han d’unir forces per garantir que les curses siguin emocionants, però també segures per a tots els implicats.

Una marca catalana al rescat

Aquesta decisió va provocar un canvi important en la dinàmica del campionat. Pilots d’elit que competien en la categoria reina es van veure ara amb l’opció de competir en la categoria RX2e com a mesura temporal mentre s’aclareixen els esdeveniments a Lydden Hill. Sense dubtar-ho, el líder del campionat actual i cinc vegades campió, Johan Kristoffersson, va ser un dels que va optar per aquesta alternativa. Aquest moviment inesperat va ser una sorpresa per als aficionats, però també va donar una oportunitat única per als seguidors de veure els seus pilots preferits en noves màquines i desafiaments.

La categoria RX2e també compta amb cotxes elèctrics, però aquests sense cap tipus de diferència entre els diferents equips participants, el model del qual ha estat fabricat a Catalunya per QEV Technologies, empresa amb seu a Montmeló, i amb la col·laboració d’Olsbergs MSE.

I ara què?

Aquest passat cap de setmana es va disputar la cursa a Metter, Bèlgica, amb una graella del RX2e molt vitaminada amb quatre noves incorporacions com Johan Kristoffersson i Timmy Hansen, i els seus respectius companys d’equip de World RX, Ole Christian Veiby i Kevin Hansen.

L’espectacle ha de continuar. Som molt positius sobre aquesta possibilitat i volem donar un gran espectacle en una sèrie tan competitiva i renyida

Kristoffersson

Kristoffersson va emportar-se la cursa però al no poder puntuar per al campionat el resultat va ser molt favorable per la segona classificada, la sueca Åhlin-Kottulinsky, que lidera el campionat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments