Ostberg torna a triomfar a Hongria en l’última cursa del l’ERC 2023

Mads Ostberg, al volant d’un Citroën C3 Rally2, va tornar a guanyar el Ral·li d’Hongria, l’última prova de l’ERC 2023 que va acabar ahir a Nyregyhaza. El pilot noruec va prendre el comandament del ral·li, que ja havia guanyat l’any 2021, a dos trams cronometrats del final i va acabar amb un avantatge de 12,8 segons.

La cursa hongaresa es va disputar sobre asfalt molt brut i aquesta condició va posar de manifest el coneixement que tenen els pilots locals de les carreteres. El primer líder va ser, però, el polonès Miko Marczyk que, amb un Skoda Fabia RS Rally2, va acabar al capdavant la primera jornada de competició, on només es va disputar la súper especial. Tanmateix, amb l’arribada de les especials “normals”, va caure en la classificació.

skoda fabia rs rally2 erc hongira 2023

El que es va imposar a l’inici de la segona jornada d’acció va ser Miklos Csomos. Tot es preparava perquè el pilot de l’Skoda Fabia Rally2 Evo guanyés al seu país, però el pilot va acabar abandonant, per accident, a la desena de les dotze especials que van donar forma al programa. Va ser en aquest moment quan Ostberg es va posar al capdavant amb un avantatge de 7,6 segons, el noruec no va voler perdre l’oportunitat de repetir triomf.

En segona posició, va acabar l’hongarès Vincze Ferenc. El pilot de Skoda Fabia Rally2 Evo sempre va estar al podi i fins i tot va intentar avançar sense èxit a Ostberg en els darrers quilòmetres. Martins Sesks va pujar per primera vegada al podi d’una cursa d’asfalt de l’ERC. El pilot letó, amb un Skoda Fabia RS Rally2, va córrer en llocs més retrassats a l’inici de la cursa però, a poc a poc, va anar pujant en la classificació.

dapra peugeot 208 rally4

A l‘ERC4 i ERC Junior es va viure una lluita intensa. Molt per sobre de la competició i en un duel apassionant van quedar els dos aspirants al títol en aquestes categories. La victòria va caure en mans del romanès Norbert Maior, al volant d’un Peugeot 208 Rally4 que va superar, per 7,1 segons, a l’italià Roberto Dapra, amb un vehicle idèntic, però aquest es va emportar el títol júnior i de l’ERC4. El lloc més baix del podi d’aquestes categories ha estat l’eslovè Mark Skulj.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments