Súper López retorna per la porta gran guanyant el RallyRACC 2023

La caiguda era inevitable però al cap i a la fi el divendres i dissabte vam gaudir d’una nova edició del RallyRACC Catalunya Costa Daurada.

Aquest any la prova era puntuable per l’SCER i 100% sobre terra, amb els trams de la Terra Alta sent un altre cop els protgagonistes.

La prova començava amb una llista d’inscrits molt minsa, amb només 40 inscrits per la part del certamen estatal, que s’engreixava considerablement amb la presència del Campionat de Catalunya per a la jornada de dissabte.

Amb la presència de la pluja durant la matinada del dijous al divendres el shakedown quedava completament enfangat donant un bon tast a tots els espectadors desplaçats fins a Salou. Espectadors que no van acudir en massa als trams com en altres edicions però si que van donar un bon punt de color a la prova.

Un Ruiloba molt agressiu marcava el millor registre en el tram de classificació, però era Cohete Suárez i el seu Skoda Fabia RS Rally2 qui s’emportaven el liderat després dels 25 km cronmetrats de la primera etapa i la doble passada pel tram de Santes Creus. Una cronometrada enfangada i complicada que era la novetat més destacada en l’itinerari d’aquesta edició del RallyRACC. Com era d’esperar, les diferències després d’aquesta primera etapa eren infimes.

La Terra Alta va dictar sentència

RallyRACC_2023_suarez-skoda_fabia_rs_rally2
Nacho Mateo

La jornada de dissabte compatava amb els trams més típics de terra del Catalunya, La Pobla de Massaluca – Vilalba, Horta – Bot i Gandesa, a més de la súper especial de Salou. Trams molt diferents als de la primera jornada.

Tot i la parada obligada a meitat de temporada, Pepe López i Borja Rozada (Hyundai i20 N Rally2) han demostrat ser els millors de l’SCER. En la primera cronometrada de la jornada marcaven un temps estratosfèric i es ficaven líders de la cita catalana, posició que no deixarien fins acabar el ral·li.

Els líders del campionat Suárez i Pin, intentaven remuntar des de la primera passada per Gandesa, tram bonificat que s’emportaven, arribant al final de la segona passada per Horta a Bot a només 5,1s del pilot madrileny. Però la remuntada no va poder culminar amb èxit quan a la segona passada per Gandesa, i última prova del ral·li, López li endosava 9,3s.

RallyRACC_2023_jan_solans_hyundai_i20_rally2
Nacho Mateo

En tercera posició acabarien Jan Solans i Rodrigo Sanjuan al volant del Hyundai i20 Rally2, fent un ral·li molt regular però sense arribar a la velocitat dels dos primers classificats. Nil Solans-Axel Coronado (Hyundai) i Javier Pardo-Adrián Pérez, tancàven el top5.

Les copes animen la prova

Si alguna cosa va donar joc al RallyRACC 2023 va ser la presència dels participants del FIA Rally Star. De tots ells el més destacat eren els estonis Romet Jürgenson-Siim Oja amb el Ford Fiesta Rally3, l’alt ritme demostat va servir per posicionar-los en un magnific vuitè lloc final.

RallyRACC_2023_fia_rallystar
Nacho Mateo

Però si un triomf cal subratllar de la prova catalana és el de Sergi Pérez i Lorena Romero que s’emportava tant la Beca Júnior RTS com la Peugeot Rally Cup Ibérica, uns títols que obriran moltes portes la temporada que ve al jove català de Mavisa. La Clio Trophy Spain Tierra ha estat un passeig triomfal per als ja campions, Ramon Cornet i Dani Noguer.

RallyRACC_2023_perez romero peugeot 208 rally4
Nacho Mateo

Pel que fa al Campionat de Catalunya, els guanyadors van ser els líders del certamen català, Alejandro Mauro i Diego Sanjuán (Skoda Fabia R5 Evo), mentre que en el Volant RACC-Trofeu Mavisa queia en mans de Gerard Julià i Isaac Pujol (Peugeot 208 1.2 PureTech), deixant el possible títol d’Arnau Bartés a l’espera de la prova final al 2000 Viratges.

RallyRACC_2023_volant_racc_julià_peugeot_208
Nacho Mateo

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments