El ral·li d’Europa central corona a Rovanperä per segona vegada campió del món mentre que Neuville s’emporta la victòria

La primera edició de l’invent de ral·li anomenat Europa Central va servir per coronar el nou rei del mundial de ral·lis. La cita va tenir més ombres que llum en l’àmbit organitzatiu.

L’abandonament per accident d’Evans durant la jornada de dissabte va determinar el rumb de la prova

Kalle Rovanperä va guanyar el seu segon títol mundial durant el ral·li d’Europa central (CER), amb només 23 anys. Per assegurar aquesta nova corona, o més aviat per mantenir-la, Elfyn Evans no havia d’acabar per davant seu. Per això, el finlandès, acompanyat de Jonne Halttunen, es va encarregar de controlar la cursa com tot un veterà des de la jornada de divendres obligant el seu rival a empènyer dissabte per intentar passar-lo al dia.

Finalment, el gal·lès va cometre un error al final del matí de dissabte la qual cosa feia canviar l’esdevenir de la prova. L’avantatge de 30 segons que Kalle havia forjat durant tota la prova amb Thierry Neuville, s’esfumava de cop ja que el de Toyota decidia baixar el ritme de forma escandalosa per assegurar el títol. En qualsevol cas, Rovanperä ja no tenia al cap la victòria sinó només el seu segon títol. I per això, va preferir estar segur per tal d’evitar trampes i arriscar-se a no celebrar a Passau el seu doblet.

CER_2023_neuville-hyundai_i20_rally1
Nacho Mateo

La victòria d’aquesta primera edició de la prova disputada conjuntament a la República Txeca, Àustria i Alemanya, doncs, va ser per a Thierry Neuville, el 19è de ​​la seva carrera. Ott Tänak, Sébastien Ogier i Takamoto Katsuta van completar el Top 5. Elfyn Evans va guanyar la Power Stage.

Al campionat, Kalle Rovanperä suma 235 punts, 44 més que Elfyn Evans. El gal·lès veu Thierry Neuville a només 7 punts i només queda el Ral·li del Japó (16-19 de novembre). Entre els fabricants, Toyota, que va ser coronada al setembre a Xile, té 504 punts mentre que Hyundai es troba en 399. M-Sport és tercer amb 271.

CER_2023_Tanak_Ford_Puma_rally1
Nacho Mateo

Fourmaux impressiona, Mikkelsen també es corona

Adrien Fourmaux va ser l’home més ràpid de la categoria Rally2, i un dels pilots de la prova. Però el pilot d’M-Sport no va aconseguir cap punt ja havia arribat al límit de 7 proves que compten per a la temporada, no va aparèixer a la classificació general. Al volant d’un Ford Fiesta Rally2, el francès va fer un ral·li excel·lent remuntant en la classifiació gairbé un minut de desaventatge després d’una punxada al tercer tram i vencent a l’exèrcit d’Skoda presents en aquesta prova. Això és un bon auguri per al Japó (del 16 al 19 de novembre) on es trobarà amb el Ford Puma a la categoria reina.

CER_2023_Fourmaux
Nacho Mateo

Pel que fa al títol, la lluita va caure del cantó d’Andreas Mikkelsen. Amb el 7è lloc de Gus Greensmith, el seu principal rival, durant la Power Stage, el noruec ja és campió matemàticament. Encara que empatats a punts, els dos homes estan dividits pel nombre de victòries i l’escandinau en té tres, una més que el seu homòleg anglès. Suficient per assegurar la seva segona coronació al WRC2 després de la del 2021.

Una prova sense al·licients

L’arribada del ral·li per la part del promotor del WRC a Alemanya, seu on hi té l’empresa, va estar marcada durant les primeres jornades per una organització sobrepassada i uns enllaços a qui no li van agradar a ningú.

La jornada de dijous va servir per una sortida protocolaria des de Praga i dos súper especials que en total sumaven poc més de 10 km per un recorregut total de 316 km. Divendres la prova agafava el rumb habitual de 3 trams en repetir en dues ocasions en territori txec. El caos organitzatiu va ser important en els accessos als trams i en les pròpies cronometrades havent de cancel·lar la segona passada per Vlachovo Březí per la mala col·locació del públic.

Dissabte i diumenge, a cavall entre Àustria i Alemanya, la prova va passar sense pena ni glòria. Els trams eren una consecució d’encreuaments i àmplies zones on els aficionats havien de seguir molt de lluny el transcurs dels cotxes el que va acabar portant pocs aficionats als trams.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments