El mundial de l’especialitat arribava a Hong Kong, nova cita al campionat, que per primera vegada trepitjava el continent asiàtic, sent un cap de setmana amb doble cita.
Johan Kristoffersson tenia l’oportunitat d’engrandir encara més la seva figura com a campió i llegenda de l’esport. Pràcticament tenia el títol al seu abast i era qüestió d’esperar en quin moment s’enduria el títol, només una catàstrofe faria que el pilot suec no s’emportés el títol en acabar el cap de setmana.
La construcció de la pista al bell mig de la ciutat no va quedar enllestida a temps, condicionada per la pluja, aquest fet va obligar a fer modificacions del traçat i eliminar dues rectes llargues, que va deixar el circuit escurçat fent-lo molt tècnic i revirat.
La jornada de dissabte, en condicions de mullat, va ser un autèntic mal de cap per als pilots. Amb la pista amb la fina sorra es trencava massa i entre punxades i diversos problemes tècnics, van deslluir un debut de la prova que va semblar més bé una exhibició que no pas una cursa mundialista.
La primera prova del cap de setmana va anar a parar a mans de Kevin Hansen, el germà petit dels Hansen, qui va afirmar gaudir de la pista com mai ho hagués fet. Kevin Hansen va dominar la final aprofitant els problemes tècnics de Kristoffersson, ja coronat campió en les mànigues anteriors a la final. Niclas Grönholm, va heretar la segona plaça de Kristoffersson amb un bona estratègia joker, el mateix que Timo Scheider qui va aconseguir avançar a Ole Christian Veiby a les acaballes de la final per aconseguir ocupar el tercer lloc en un nou podi pel pilot alemany.
Dissabte acabat amb els protagonistes Kevin Hansen guanyador de la primera cursa a Àsia del World Rallycross i amb Johan Kristoffersson, obtenint el seu sisè títol mundial, tota una efemèride.
Diumenge, nova jornada, la última a Hong Kong i la darrera de la temporada 2023. Una temporada que sens dubte farà parlar per les circumstàncies que s’han donat, amb el fatídic foc a Anglaterra que va cruspir l’equip Special ONE i els Lancia Delta de Loeb i Chicherit i l’assistència de l’equip francès, i la posterior decisió que portava a l’empresa catalana QEV technologies a salvar la temporada amb els Zeroid X1.
Kevin Hansen marcava el millor temps a la SuperPole afavorit per les estratègies dels diferents pilots que frenaven abans de marcar temps per tal de gaudir de millor posició a la graella de sortida a les mànigues de classificació.
Aquesta jornada, però, Kristoffersson va tornar a brillar, enduguen-se la final sense cap pressió, ja amb el títol al sarró va gaudir d’una victòria amb un marge de 3 segons sobre el seu company d’equip, Ole Christian Veiby, que va acabar la prova segon. El tercer lloc del podi va ser pel debutant al Mundial, però no amb el Zeroid X1, el flamant defensor i novament campió britànic de l’especialitat en Supercar, Patrick O’Donovan, irlandès de només 19 anys i qui apuntar a ser un dels noms protagonistes de cara al futur d’aquest esport.
1 | Johan Kristoffersson | 141 | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2 | Kevin Hansen | 42 | C | C | C | 2 | 23 | 11 | 73 | 104 | ||
3 | Niclas Grönholm | 32 | 22 | 7 | C | C | C | 5 | 6 | 22 | 52 | 94 |
4 | Timo Scheider | 9 | 3 | 5 | C | C | C | 33 | 11 | 3 | 8 | 89 |
5 | Ole Christian Veiby | 4 | 6 | 3 | C | C | C | 6 | 7 | 4 | 2 | 82 |
6 | Timmy Hansen | 73 | 10 | 23 | C | C | C | 42 | 4 | 9 | 4 | 78 |
7 | Klara Andersson | 5 | 4 | 9 | C | C | C | 7 | 5 | 5 | 6 | 71 |
8 | René Münnich | 8 | 8 | 8 | 10 | 30 | ||||||
9 | Sébastien Loeb | 6 | 5 | 8 | C | 29 | ||||||
10 | Guerlain Chicherit | 8 | 7 | 6 | C | 27 | ||||||
11 | Patrick O’Donovan | 7 | 3 | 22 | ||||||||
12 | Gustav Bergström | 10 | 8 | 10 | C | 20 | ||||||
13 | Mikaela Åhlin-Kottulinsky | 13 | ||||||||||
– | Sondre Evjen | – |
Acabada la temporada 2023 del World Rallycross Championship, Johan Kristoffersson campió amb Kevin Hansen finalment emportant-se el sot campionat després de marcar un bon final de temporada, Niclas Gronholm acaba tercer.