El WRC estrenarà nou sistema de puntuació el 2024

El WRC necessita canvis. Totes les parts implicades en són conscients i busquen la manera d’evitar la desintegració definitiva d’aquesta competició.

Aquesta nova assignació de punts marca una gran diferència en comparació amb els sistemes anteriors. Al llarg d’un cap de setmana, els pilots podran sumar punts de tres maneres diferents: dissabte al vespre amb una classificació acumulada després de dos dies, però també diumenge amb una única classificació per a aquest dia, i finalment, com abans, durant la Power Stage.

Amb aquest sistema, el guanyador del ral·li, és a dir, el primer de la classificació en total de tots els dies, no serà necessàriament el que sumi més punts al final del cap de setmana. Durant dues temporades, la FIA ha adoptat una escala amb una filosofia similar al campionat mundial de raids. En aquest campionat, els punts s’atorguen al final del ral·li, però també després de cada etapa si els competidors aconsegueixen arribar a la meta final.

Per tant, el barem es modificarà mitjançant un nou sistema, no precisament senzill, que tindrà com a objectiu principal evitar els diumenges avorrits on tots els Rally1 només apuntaven a la Power Stage. Ara hi haurà 3 recompte de punts diferents.

El primer i més important tindrà lloc dissabte al vespre. Només es donaran aquests punts si els pilots acaben la cursa diumenge. Segons el rànquing, els 10 primers rebran:

1r = 18 punts
2n = 15 punts
3r = 13 punts
4t = 10 punts
5è = 8 punts
6è = 6 punts
7è = 4 punts
8è = 3 punts
9è = 2 punts
10è = 1pt

La jornada de diumenge tindrà una puntuació específica als 7 primers participants:

1r = 7 punts
2n = 6 punts
3r = 5 punts
4t = 4 punts
5è = 3 punts
6è = 2 punts
7è = 1pt

Finalment, la Power Stage, l’última especial d’un ral·li, no desapareix i segueix sent tan rendible com fins ara.

1r = 5 punts
2n = 4 punts
3r = 3 punts
4t = 2 punts
5è = 1pt

Una regla lluny de ser ideal

Això vol dir que un pilot amb un bon rendiment podrà obtenir un màxim de 30 punts (18+7+5) al final d’una prova. La part difícil d’entendre d’aquesta norma és que el guanyador d’una prova no tindrà la garantia de rebre més punts que els seus rivals que hauran tingut un diumenge eficient.

Aquesta nova regla està molt lluny de ser ideal. Moltes qüestions sorgeixen en particular sobre l’ordre de sortida del diumenge o el fet de reiniciar la cursa després d’haver abandonat durant un dia o fins i tot la rellevància de fer una classificació amb punts per uns quants quilòmetres cronometrats l’últim dia… Finalment, com evitarà aquesta nova puntuació veure proves amb només 8 Rally1 a la sortida el 2024?

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments