Resum de la temporada 2023 de ral·lis a Catalunya: les copes

Les copes sempre són un valor afegit en totes les proves, des del mundial de ral·lis fins al català. Són grans animadores, ja que aporten un gran gruix de pilots a les inscripcions i nou talent que es fogueja amb igualtat de condicions amb els seus rivals.

A Catalunya tenim la sort de gaudir d’un bon nombre de copes i trofeus que donen oportunitats als joves, i no tan joves, talents. Les copes engreixen considerablement els inscrits donant oxigen a organitzacions a l’hora que fan gaudir als espectadors a peu de tram.

La Promoció, una gran fórmula per als més joves

Peugeot 106 San Andrés valls 2023
Nacho Mateo

El campionat de Catalunya de promoció i trofeu Júnior ha viscut una nova temporada de grans actuacions. Els més joves de casa nostra donen un plus afegit a les proves on participen demostrant molta valentia per tirar endavant uns temps que a vegades semblen impossibles. A peu de tram esperar el seu pas sempre és molt agraït, ja que són pilots que arrisquen sempre una mica més que la resta.

Jordi San Andrés ha estat el campió de la Promoció i el Trofeu Júnior, amb el petit Peugeot 106 es va endur el triomf a Valls, Abel Puig sobre terra i va tancar el títol al 2000 Viratges amb una altra victòria. En aquest camí els seus principals rivals han estat, primerament, Eric Banús amb el Saxo que es va endur el triomf a l’Empordà i, després, Xavier Ros que amb el 206 va triomfar a Tàrrega.

Bartés, rei del VolanRACC

El VolantRACC ha viscut un any amb un clar dominador, Arnau Bartés. El pilot d’Ullastrell ha dominat amb mà de ferro quan el Peugeot 208 no ha fallat. Aquest any però la copa de promoció del RACC ha estat marcada per la baixa participació.

Rally_LaLlana Bartes Volantracc Peugeot 208
Nacho Mateo

Provinent de la promoció on va aconseguir un ajustat triomf la temporada 2022, Bartés va arribar al Volant amb les idees molt clares. Ja a la primera prova de la temporada, a La Llana, va assentar les bases del seu títol i va deixar clar als seus rivals que venia a fer a la copa. Valls, on va patir problemes mecànics, però va salvar la tercera posició, i el RallyRACC on un altre contratemps amb el cotxe el va apartar de la lluita pel triomf van ser els dos únics entrebancs en el seu camí cap al títol.

Al 2000 Viratges, l’Arnau i el Miquel, van poder obtenir matemàticament el títol a mig ral·li després de sumar els escratx suficients. Després, probablement, van viure el moment més complicat de l’any, en l’últim tram de la prova patien un fort accident que els deixava fora del ral·li i ficava punt final a la seva temporada amb una sensació agredolça, objectiu complert però amb algunes seqüeles físiques per tots dos integrants.

Gerad Julià – Isaac Pujol van ser els principals rivals de Bartés – Velilla, aconeguint dos triomfs consecutius per acabar l’any, al RallyRACC sobre terra i al 2000 Viratges sobre asfalt, acabant a set punts dels guanyadors de la copa.

Tot i que Pol Gómez va ser el principal rival de Bartés en l’inici de temporada, on inclús es va posar líder després de Valls, els problemes mecànics el llastraven en les proves sobre terra deixant-lo finalment sense opcions acabant en cinquena posició el campionat.

Pons amb tot per la Challenge

Rally_Cervera_Rallycracks__pons_planell
Nacho Mateo

Tot i que la Challenge Rallycracks es va disputar aquest any a cavall entre Catalunya i l’Aragó per culpa de la manca de curses sobre terra a casa nostra, els principals protagonistes d’aquesta copa, que es disputa amb els veterans Ford Focus, són de casa nostra.

Miquel Pons va començar molt fort i sobretot sent regular per aconseguir un avantatge en les primeres curses que, al cap i a la fi, li serviria per endur-se el títol. Les tres primeres proves disputades a l’Aragó, Pinseque, Castelseràs i Albalate van demostrar la igualada d’aquesta copa amb tres vencedors diferents, Muntadas, Pons i Rovira.

Tot i l’esprint final de Pere Rovira en les últimes proves de la temporada, on va obtenir grans actuacions amb el Focus, la regularitat va ser peça clau per al desenllaç del campionat com així ho va demostrar Pons. El de Santa Maria de Miralles va arribar a Vidreres amb tot de cara per assolir el títol tot i l’ensurt final, quan va bolcar el cotxe a pocs metres del final de la prova. Un final de pel·lícula.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments