El nou Audi RS6 GT, un súper sport wagon

L’Audi RS6 GTO concept presentat el 2020, es va dissenyar per commemorar els 40 anys de quattro, i ho va fer de manera inconfusible: inspirat en l’antic cotxe de carreres IMSA dels 90 i amb una gran força visual, era tot el que el món adorava dels Audi grans i ràpids. Mai vam imaginar que alguna cosa així arribaria a fabricar-se. Però no és la primera vegada que ens equivoquem: heus aquí l’Audi RS6 GT.

Tot i que no és tan extrem com el GTO, la influència de l’IMSA és evident. Fins i tot si no ho veiéssim al costat del gloriós cotxe de carreres, sabríem a què homenatgen les llantes, els adhesius, l’aleró i els seients. A més de l’Arkona White amb els tradicionals colors negre, gris i vermell d’Audi Sport que veiem aquí (on les llantes blanques són obligatòries), també s’oferirà als compradors el Nardo Grey o el Mythos Black amb gràfics negres i grisos i llantes negres.

audi r6 gt lateral

Tot i això, el GT és molt més que un mer exercici estètic, encara que l’aleró del darrere sigui una còpia gairebé al carbó del qual llueix el GTO. Tampoc no es tracta d’una potència boja per a una edició limitada, ja que compta amb els mateixos 630 CV del V8 biturbo de 4.0 litres de l’RS6 Performance. Aquest Audi segueix una tònica de millores similar a la de l’RS4 Competition, en què gran part de la cadena cinemàtica es deixa intacta i, al seu lloc, centra l’atenció en el xassís.

Audi afirma que la suspensió és regulable en tres nivells (a l’RS4 s’ajustava la compressió a alta i baixa velocitat i el rebot a baixa velocitat, així que podria ser igual en aquest cas), amb un major índex d’elasticitat i unes barres estabilitzadores més rígides (un 30% davant i un 80% darrere) que “augmenten significativament el factor diversió”.

A aquesta noble ambició hi contribueix un nou pneumàtic Continental SportContact 7 que redueix el subviratge (285/30 R22 a cada corba) juntament amb un diferencial esportiu revisat; en el mode de conducció Dynamic, ara pot enviar fins al 85% del parell a l’eix del darrere, «centrant-se en una major agilitat i un biaix posterior més gran». Els frens ceràmics són de sèrie, i el canvi automàtic de vuit velocitats ofereix temps de canvi «optimitzats», cosa que significa que és més ràpid.

audi r6 gt cul

Tot i que la pintura identifica el GT com un RS6 més, també hi ha detalls més subtils. Els rails del sostre han desaparegut, per exemple, així que no hi ha cap esperança d’una baca. Sota la pintura també hi ha una mica de fibra de carboni, amb el capó i els arcs davanters fabricats amb ella per primera vegada en un RS6; aquests canvis podrien retallar una mica el pes del morro i afavorir aquesta conducció esbiaixada cap enrere. I el que és més interessant, els canvis signifiquen que l’RS6 GT no es fabrica del tot a Neckarsulm, sinó que en surt com un Performance amb el paquet de disseny RS plus, i després va a Bollinger Hofe, bressol del R8 i el e-tron GT, on cadascun dels 660 cotxes passarà un dia amb peces com el capó, els arcs i l’aleró del darrere. Només set persones treballaran als GT, en tres punts de muntatge.

Els afortunats que es trobin a bord d’un RS6 GT s’asseuran en uns impressionants seients de cub amb respatller de carboni (amb el RS6 GT brodat en ells), el número de sèrie gravat al túnel de transmissió, costures de contrast en vermell i coure, a més de cinturons Crimson Red. Bàsicament, es tracta d’un entorn de conducció RS6 reconeixible, amb uns seients increïbles, perquè aquí tenim un Audi que realment no es compra per l’interior.

Audi fabricarà només 660 RS6 GT (la inspiració per a aquest número no és clara) i els lliuraments començaran el segon trimestre del 2024.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments