Finalment, un LMDh ha guanyat al WEC amb la victòria del número 6 de Penske Motorsport Porsche 963 (Kevin Estre-André Lotterer-Laurens Vanthoor).
Aclaparat pel Ferrari 499P número 50 de Miguel Molina a la sortida, el Porsche número 5 que sortia de la pole va estar lluitant amb un Peugeot 9X8 número 93 molt animat (Mikkel Jensen-Jean-Eric Vergne-Nico Mueller), que va liderar durant diverses voltes. El Porsche número 6 es va posar al capdavant des de la segona hora de cursa i no va deixar de liderar fins a la bandera a quadres.
Domini total de Porsche amb el segon lloc del 963 client n°12 alineat per Hertz Team JOTA (Callum Ilott, Will Stevens, Norman Nato) i la tercera posició del segon Porsche oficial, el #5 que va començar a la pole. Cadillac va acabar al peu del podi amb el número 2 V-Series.R de Sébastien Bourdais-Earl Bamber-Alex Lynn.
El #93 9X8, per al qual va ser l’última aparició oficial sense alerón posterior, va aguantar fins al final per intentar aconseguir el millor resultat per a Peugeot des del seu retorn al màxim nivell de resistència mundial. Encara segon a falta de dues voltes per al final, el número 93 es va aturar per un problema tècnic mentre Vergne aguantava els dos Porsche darrere seu. El número 93 finalment seria desqualificat per utilitzar l’ERS per sota de 150 km/h en un intent d’acabar la cursa. El cotxe germà, el número 94 (Paul Di Resta-Loïc Duval-Stoffel Vandoorne) es queda a la part posterior de la classificació (17è) després de trobar problemes amb la bateria.
Toyota i Ferrari, els dos líders de la categoria l’any passat, van tenir un inici complicat a Catar.
Mai van estar en ritme, a banda d’una volta de classificació amb Nyck de Vries, el GR010 – Hybrid n°7 i n°8, que portava 59 quilos de llast com a part del Balance of Performance (BoP), va acabar lluny de la lluita pel triomf 6è i 10è.
A l’equip italià, els pilots van cometre errors de penalització a l’inici de la cursa. Magnífic a la sortida per prendre el control a l’exterior del primer revolt, Miguel Molina (499P n°50) però que patia un drive-through després de creuar la línia blanca a la sortida de boxes. El #50 finalment va acabar 7è.
A bord del número 51, James Calado es va trobar involucrat en contacte amb un McLaren GT3, cosa que va provocar que l’aleró posterior de l’Hypercar italià es desprengués espectacularment. El cotxe victoriós a Le Mans l’any passat només va acabar 14è.
El Ferrari millor classificat no és altre que el nou 499P n°83 presentat per AF Corse amb una lliurea groga. Robert Kubica, Robert Shwartzman i Yifei Ye van ocupar el cinquè lloc.
Els nouvinguts encara lluny
Entre els nouvinguts, Alpine va ser el millor amb l’A424 número 35 de Charles Milesi, Ferdinand Habsburg i Paul-Loup Chatin va ocupar el 9è lloc, el cotxe germà número 36 (Nicolas Lapierre-Mick Schumacher-Matthieu Vaxiviere acabant 13è.
Decepció per al BMW M Hybrid V8. Els Hypercars de la marca de l’hèlix van acabar a les profunditats de la classificació, amb el n°15 (Dries Vanthoor-Raffaele Marciello-Marco Wittmann), que va haver de tornar a boxes per rebre reparacions en l’últim terç de la cursa (16è).
Debut discret també per al #63 Lamborghini SC63 (Daniil Kvyat-Edoardo Mortara-Mirko Bortolotti), que es va haver de conformar amb el 15è lloc per al seu debut en competició.
Es van notar dues retirades a la categoria principal d’Hypercar. L’Isotta Fraschini i el seu núm. 11 Tipo-6 es van haver de retirar arran d’un problema mecànic que va afectar la suspensió davantera, igual que l’altre Porsche JOTA, el núm. 38 conduït per Jenson Button.
Porsche també en LMGT3 en el dia del debut de Valentino Rossi
Va ser un dia d’èxit total per al fabricant alemany, que també va guanyar la primera cursa de la categoria LMGT3 al WEC. Després de prendre el lideratge en les primeres voltes, el Porsche 911 GT3 R LMGT3 número 92 (Aliaksandr Malykhin-Joel Sturm-Klaus Bachler) va anar directe cap al triomf.
El principal perseguidor dels cotxes alemanys van ser els Aston Martin Vantage GT3. Per una banda el número 27 del Heart of Racing Team pilotat pel català Alex Riberas, i l’altre Aston, el número 77 inscrit per D’Station Racing.
Tot i que començava des de la pole position, el Corvette Z06R número 81 de TF Sport (Tom Van Rompuy, Rui Andrade i Charlie Eastwood) es va haver de retirar per un problema tècnic. El Corvette de Juncadella, dorsal #10, va acabar en desena posició.
Propera cursa del WEC: les 6 Hores d’Imola (Itàlia) el 21 d’abril.