Les Winter Series finalitzen en el primer cap de setmana de curses de 2024 al Circuit Barcelona – Catalunya

El Circuit de Barcelona-Catalunya va viure un inici de temporada espectacular amb la clausura de les Winter Series. Aquesta competició, que reuneix alguns dels millors cotxes GT de marques com Porsche, Ferrari i Lamborghini, va oferir un gran primer cap de setmana de curses per a tots els aficionats catalans.

Amb un total de set proves completades per quatre certàmens diferents, GT, GT4, Prototips i Fórmula, han ficat el punt i final al campionat hivernal.

GT Winter Series

Els favorits del campionat i els líders de la jornada anterior patien contratemps. Ni l’equip SR Motorsport (format per Jay Mo Härtling i Kenneth Heyer) ni el Goodspeed Racing Team (amb Piotr Wira i Daan Arrow) aconseguien creuar la línia de meta. Els primers, que lideraven el campionat, han sofert un problema mecànic just després de l’inici de la cursa, quan ocupaven la segona posició. Els segons, guanyadors de la jornada anterior, patien una col·lisió amb un altre participant i quedaven fora de combat.

En aquest context, i considerant que aquesta jornada marcava la clausura de la temporada, la situació donava un gir inesperat. El segon classificat a la taula de punts, l’equip Racar Motorsport (amb Leandro Martins i Dieter Svepes), aconseguia sumar punts valuosos amb un vuitè lloc. No obstant això, el protagonista indiscutible d’aquesta cursa estava l’equip Haupt Racing Team, que aconseguia un doblet amb les primeres i segones posicions ocupades per Finn Wiebelhaus i Kwanda Mokoena, respectivament. El tercer lloc ha estat per a l’equip Joos Sportwagentechnik, amb el pilot Johannes Kapfinger.

Amb l’aparició de la pluja durant la segona cursa de diumenge, els que arribaven líders provisionals a Barcelona, el conjunt SR Motorsport, sumaven una cinquena posició absoluta que els ha servit per aconseguir el títol de campions de les GT Winter Series.

Formula Winter Series

Els participants van enfrontar-se a dues sessions de classificació, dues curses esprint i una de resistència. La primera cursa, de 30 minuts, va ser una prova d’alta intensitat, mentre que la segona, de 60 minuts, va requerir estratègia.

Griffin Peebles, de l’equip MP Motorsport, va assolir el títol de campió de les Formula Winter Series al Circuit després d’una doble victòria incontestable en territori català.

L’australià va dominar la cursa de diumenge al matí malgrat els diversos contratemps que sorgien durant la cursa. Sortint des de la pole, Peebles mantenia la seva posició fins al final. Tot i això, la presència del cotxe de seguretat en tres ocasions reduïa la seva avantatge. Andrés Cárdenas, de l’equip Campos Racing, no abaixava els braços en la lluita pel campionat i pressionava el líder des de la segona posició. El podi també comptava amb la presència d’Ernesto Rivera, l’altre pilot de l’escuderia valenciana.

A la tarda, l’escenari va ser similar. Peebles va mantindre el liderat de la cursa de principi a fi. El podi repetia la mateixa tònica, amb Andrés Cárdenas (Campos Racing) com a segon classificat mentre que la tercera posició s’ha decidit en els últims quilòmetres, quan Gianmarco Pradel (US Racing) ha avançat Nathan Tye (Campos Racing), que s’ha quedat a les portes del podi.

GT4

El certamen de GT4 era un dels altres protagonistes. Durant la cursa del matí s’imposava l’equip Schnitzelalm Racing amb Joel Mesch als comandaments del Mercedes AMG GT4. El conjunt sabia aprofitar la mala sortida del polesitter, Tom Lebbon (Elite Motorsport), que tot i l’errada signava una meritòria segona plaça, brindant una gran última volta perseguint el vencedor.

L’Elite Motorsport aconseguia repetir podi en la posició més alta després d’un gran avançament en l’últim gir. El Frosetti Motorsport tenia suficient amb la seva segona plaça per proclamar-se campió del campionat de 2024.

Prototips

Konrad Motorsport i Danny Soufi s’emportaven les Prototype Winter Series després d’acabar segon a l’última cursa. El seu principal rival pel títol, Rinaldi Racing (Steve Parrow i Daniel Keilwitz), es veia penalitzant amb un drive-through i un ritme inferior a la pista.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments