La prova comptarà amb l’itinerari més llarg des del seu retorn al WRC
La presència d'»snorkels» serà l’altre gran canvi per aquesta edició
El Safari ha tornat, i aviat per una data en què la pluja pot marcar una gran diferència en el transcurs de l’esdeveniment. La cursa té lloc enguany en una data més tradicional, al març en comptes del juny, i aquest canvi podria coincidir amb majors precipitacions, amb la possibilitat de convertir la pols en fang: condicions que ja eren responsables d’alguns dels les imatges més emblemàtiques de la història del WRC.
D’altra banda, un canvi a la normativa fa que els equips enguany puguin equipar els cotxes de Rally1 amb sistemes d’immersió lleugera, «snorkels», una altra característica destacada del Safari en el passat, per ajudar-los a navegar per «aigües profundes» o llocs amb molta pols i evitar que els motors deixin de funcionar.
Els canvis en el recorregut faran d’aquest el Safari més llarg de l’era moderna del WRC, amb 367,76 quilòmetres de competició. El Shakedown tindrà lloc dimecres, abans que comenci la prova a la capital de Kènia, Nairobi, dijous a l’hora de dinar, amb l’acció competitiva que comença amb la súper especial Kasarani.
La resta de l’esdeveniment té lloc a prop del parc d’assistència a la vora del llac Naivasha, a uns 100 quilòmetres al nord-oest. Divendres, dues passades de tres trams al voltant del llac són seguides pel dia més llarg de la prova de dissabte: això portarà els equips més al nord fins al llac Elmenteita per a un altre triplet d’especials repetides, inclosa una versió ampliada de l’especial Sleeping. Diumenge el ral·li retorna al llac Naivasha per a dues repeticions més de tres trams, amb Hell’s Gate acollint la Power Stage, que conclou la prova.
Qui s’emportarà el Safari?
Després de dues victòries consecutives en l’inici del Campionat del Món de Ral·lis, Hyundai Motorsport pretén obtenir un altre bon resultat al Safari, la tercera prova de la temporada. Thierry Neuville-Martijn Wydaeghe, Ott Tänak-Martin Järveoja i Esapekka Lappi-Janne Ferm són les tres parelles. de l’equip.
Per al primer ral·li de terra de la temporada, Toyota té previst introduir un sistema de suspensió actualitzat destinat a millorar el rendiment i la fiabilitat del GR Yaris Rally1. L’equip té com a objectiu un nou èxit al mític Safari Rally, sobretot perquè encara no ha guanyat el 2024.
Des que va tornar al Campionat del Món de Ral·lis el 2021, el Safari ha recuperat la seva reputació com un dels reptes més complicats de la temporada, però Toyota ha respost bé amb tres victòries consecutives, portant el nombre rècord de victòries de l’esdeveniment a 11. Això dos quartets en els dos últims anys.
Enguany, l’equip aporta una altra alineació sòlida amb tres pilots que cadascún amb múltiples podis de Safari. El doble campió del món, Kalle Rovanperä, que va guanyar l’esdeveniment el 2022 i va acabar segon l’any passat, mentre que Elfyn Evans té l’oportunitat d’afegir el seu nom a la llista de guanyadors després d’haver quedat segon i tercer en les dues últimes edicions. Kènia també ha estat un lloc feliç per a Takamoto Katsuta, ja que va ser el ral·li on va aconseguir els seus dos primers podis al WRC el 2021 i el 2022.
L’equip M-Sport Ford es prepara per afrontar el repte subsaharià amb Adrien Fourmaux ocupant el tercer lloc de la classificació general després d’haver aconseguit el primer podi de la seva carrera al Ral·li de Suècia el mes passat. El frnacés buscarà protegir la seva valuosa posició al campionat sobrevicint al Safari. Amb un bon cinquè lloc general en la seva primera participació a Kènia el 2021, i el seu primer escratx, les condicions mixtes de roca i fang van resultar òptimes per al francès. Amb dos anys més d’experiència, Fourmaux espera tenir un bon retorn a Kènia després de la seva absència el 2023.
Grégoire Munster també es prepara per participar en el seu primer Safari amb màquines de primer nivell. Debutant aquí l’any passat amb un Fiesta Rally2, Munster va marcar un bon ritme amb un grapat d’escratx al WRC2 i va liderar la categoria fins dissabte a la nit, quan un problema mecànic li va impedir continuar. El pilot luxemburguès, sens dubte, aprofitarà aquesta experiència per la seva presència al Rally1.
L’equip també compta amb el «retirat» Jourdan Serderidis i Frederic Miclotte. El pilot grec, que ha competit en els dos darrers ral·lis Safari a,mb el Puma Rally1 i va aconseguir una setena posició a la general el 2022, té moltes ganes perquè, després d’haver disputat el Safari Clàssic de l’Àfrica Oriental el desembre de l’any passat al costat de Munster, Serderidis vol més.
A pel botí de punts entre els Rally2
Oliver Solberg vol recollir un bon nombre de punts per al campionat davant l’absència de noms importants com el pilot de Citroën Yohan Rossel. També amb un Skoda Fabia RS Rally2 gestionat Tok Sport, Gus Greensmith – Jonas Andersson s’estrenaran al mundial després d’haver participat al a la primera cita del Supercampionat d’Espanya de Ral·lis a Lorca.
Nicolas Ciamin – Yannick Roche, amb un Hyundai i20 N Rally2, volen un bon botí de punts, igual que Kajetan Kajetanowicz – Maciej Szczepaniak uns experts en recollir un bon grapat de punts en terres africanes. Charles Munster, germà de Grégoire, prendrà la partida al ‘Safari’ amb Loïc Dumont amb un altre Hyundai i20 N Rally2.
Horaris
SS | Tram | Local | Catalunya | Km |
Dimecres 27 març | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Loldia | 10h01 | 08h01 | 5.40 |
Dijous 28 març (4,84kms) | ||||
SS1 | Super Special Kasarani | 14h05 | 12h05 | 4.84 |
Divendres 29 març (127,58kms) | ||||
SERVICE A (WSTI Naivasha) | 15m | |||
SS2 | Loldia 1 | 08h15 | 06h15 | 19.17 |
SS3 | Geothermal 1 | 09h33 | 07h33 | 13.12 |
SS4 | Kedong 1 | 10h26 | 08h26 | 31.50 |
SERVICE B (WSTI Naivasha) | 40m | |||
SS5 | Loldia 2 | 13h48 | 11h48 | 19.17 |
SS6 | Geothermal 2 | 15h06 | 13h06 | 13.12 |
SS7 | Kedong 2 | 15h59 | 13h59 | 31.50 |
FLEXI SERVICE C (WSTI Naivasha) | 45m | |||
Dissabte 30 març (160,96kms) | ||||
SS8 | Soysambu 1 | 08h01 | 06h01 | 29.32 |
SS9 | Elmenteita 1 | 09h05 | 07h05 | 15.08 |
SS10 | Sleeping Warrior 1 | 10h03 | 08h03 | 36.08 |
SERVICE D (WSTI Naivasha) | 40m | |||
SS11 | Soysambu 2 | 14h34 | 12h34 | 29.32 |
SS12 | Elmenteita 2 | 15h35 | 13h35 | 15.08 |
SS13 | Sleeping Warrior 2 | 16h33 | 14h33 | 36.08 |
FLEXI SERVICE E (WSTI Naivasha) | 45m | |||
Diumenge 31 març (74,33kms) | ||||
SS14 | Malewa 1 | 07h02 | 06h02 | 8.33 |
SS15 | Oserengoni 1 | 07h52 | 06h52 | 18.33 |
SS16 | Hell’s Gate 1 | 09h05 | 08h05 | 10.53 |
SERVICE F (WSTI Naivasha) | 15m | |||
SS17 | Malewa 2 | 11h20 | 10h20 | 8.33 |
SS18 | Oserengoni 2 | 12h10 | 11h10 | 18.33 |
SS19 | Hell’s Gate 2 [Power Stage] | 14h15 | 13h15 | 10.53 |