El Safari d’aquesta setmana (28-31 de març) es perfila com una de les edicions més desafiants des del seu retorn al Campionat del Món de Ral·lis el 2021.
La pluja intensa que va caure els dies previs als reconeixements ha enfangat les pistes, amb dificultats per alguns dels equips en alguns trams. L’avançament de l’esdeveniment al calendari ha fet que el Safari tornés a la seva data de març, que coincideix amb l’època de pluges a Kènia.
Hi ha un altre moment d’intenses pluges, entre novembre i desembre, però que és molt més curt. Tot i així, a la regió costanera és pitjor, ja que el clima és tropical i les pluges són intenses durant l’època de pluges principal. A l’interior del país, on es fa la prova, el clima és més sec i també hi ha pluges menys intenses.
Ja presents a terra africà, els pilots han fet aquest dilluns el seu primer reconeixement del terreny. Per al ral·li d’aquest any i per fer front a possibles passos d’aigua més profunds que en edicions anteriors, els cotxes de la normativa Rally1 també se’ls hi ha permès l’ús d'»snorkels», que permeten que el motor respiri i alhora redueix el risc d’ingestió d’aigua.
El director de l’equip Toyota, Jari-Matti Latvala, va admetre que l’esdeveniment podria presentar una prova diferent -i més dura- que en anys anteriors. Com era d’esperar, atesa la taxa d’èxit del 100% del Safari del seu equip en els últims anys, Latvala està emocionat de tornar a Naivasha: