Tots els mitjans són bons per intentar guanyar, incloses les estratagemes. Per la primera cursa del WEC a Qatar el mes de març, Ferrari i AF Corse van intentar reforçar el seu equip operatiu amb l’arribada de més enginyers.
Com? Això és el més interessant:
Sobre el paper, res semblava fora del normal. Però la FIA va descobrir l’engany. Mentre visitava les àrees tècnica i d’hospitalitat dels equips Ferrari per a una inspecció, un delegat de la FIA va topar amb tres persones que no hi tenien res a fer. Estaven «asseguts darrere dels seus ordinadors treballant en qüestions tècniques relacionades amb els cotxes de carreres, com dades tècniques aerodinàmiques«.
En acostar-s’hi, el comissari va observar que els tres homes en qüestió no portaven les polseres roses utilitzades com a sistema d’identificació per al personal operatiu dels equips. Tot i això, a les seves pantalles estaven treballant «en simulacions i aplicacions tècniques com MATLAB Simulink, i els seus ordinadors estaven connectats a la xarxa interna«, informa la FIA.
En ser interrogats pel delegat, es van identificar com a personal de màrqueting i comunicació i van afirmar que els seus passis havien estat expedits per a «Ferrari», segons el document oficial.
Investigació
Com es podia esperar, la Federació Internacional no es va quedar de braços plegats i va iniciar una investigació, convocant Bati Pregliasco (director de l’equip AF Corse) i Mauro Barbieri (director de rendiment de Ferrari).
Els comissaris de l’ens federatiu es van adonar ràpidament que els tres homes no havien estat declarats per AF Corse a la llista de personal operatiu, tal com estipulen els articles 1 i 2 de l’apèndix 7 del Reglament Esportiu del WEC 2024. Figuraven a la primera llista de «personal no operatiu«, que va ser rebutjada «per considerar que alguns no eren personal no operatiu per ser enginyers«.
Es va presentar una segona llista en què dos dels enginyers ja no figuraven ni a la llista de personal operatiu ni a la de personal no operatiu. També va ser rebutjada, ja que el tercer seguia figurant a la llista de personal no operatiu.
Al final, els seus noms van desaparèixer de totes les llistes. Oficialment almenys, perquè extraoficialment els tres homes mai no van abandonar Ferrari/AF Corse.
La sanció
Després d’una investigació, el clan italià va indicar que els tres homes, dels quals al seu dia es va sospitar que treballaven al cotxe N°83, estaven implicats al GT3 N°54. Després d’escoltar les dues parts, AF Corse va ser multada amb 60.000 euros, 30.000 pagadors immediatament, i 30.000 euros en suspensió, que es retiraran en cas d’infracció de l’Apèndix 7 del Reglament del WEC de la FIA del 2024.
Com a conseqüència, la FIA exigeix a Ferrari i AF Corse que declarin els tres homes «com a personal operatiu, implicats en activitats operatives pel sol fet de ser enginyers.»