Aquesta és la primera prova real sobre asfalt, tot i que l’edició de 2024 de celebrada a Monte-Carlo es va desenvolupar en condicions excepcionalment seques.
Després d’una escala a Àfrica per al Ral·li Safari, el WRC torna al vell continent per al Ral·li de Croàcia, quarta prova de la temporada del Campionat del Món de Ral·lis 2024. Una cita més “clàssica” que les tres primeres, després d’una sèrie de proves històriques i singulars (Monte-Carlo, Suècia, Kènya).
Després de tres curses, els dos primers de la classificació provisional de pilots, Thierry Neuville i Elfyn Evans, estan separats per només sis punts. A la classificació actual de constructors, la diferència entre Toyota i Hyundai és de només quatre punts.
Espases en alt entre els Rally1
Amb 68 tripulacions, 12 més que el 2023, la prova amb sortida a Zagrebcomptarà vuit cotxes a la categoria reina, amb vuit Toyota, tres Hyundais i dos Ford M-Sport.
Des que Croàcia es va incorporar al calendari del WRC fa tres anys, Toyota ha tastat la victòria amb tres pilots diferents en tantes edicions disputades. Dos d’aquests pilots tornen, amb el guanyador del 2021 Sébastien Ogier fent el seu segon ral·li de la temporada al costat del guanyador del 2023 Elfyn Evans i Takamoto Katsuta. Després d’aconseguir una altra victòria al Safari, TGR lidera el campionat de fabricants amb quatre punts, mentre que Evans és segon en el campionat de pilots, a només sis punts del líder.
Hyundai pretén tornar al podi al Ral·li de Croàcia. Com a primera prova d’asfalt pur de l’any, Croàcia és una oportunitat per a l’equip de comparar el rendiment del Hyundai i20 N Rally1 a la superfície amb el dels seus rivals. Andreas Mikkelsen i Torstein Eriksen tornen per a la seva primera cursa des del Ral·li de Monte-Carlo al costat dels seus companys Thierry Neuville – Martijn Wydaeghe i Ott Tänak – Martin Järveoja.
Després d’un cap de setmana de muntanya russa a Kènia, Hyundai Motorsport busca tornar als seus triomfs al Ral·li de Croàcia, després d’haver guanyat a Monte-Carlo i Suècia.
L’equip M-Sport Ford està preparat per afrontar un nou esdeveniment d’asfalt intentant repetir un nou podi com en les dues últimes proves. Adrien Fourmaux i Grégoire Munster estaran en dos Ford Puma Rally1, sobre un terreny més adaptat a la seva experiència.
Els Rally2 amb tot i la JWRC sense el líder
D’altra banda, hi haurà un nivell molt elevat entre els Rally2, amb noms candidats al triomf final com Yohan Rossel i Nikolay Gryazin amb el Citroën, Pepe Lopez i Gus Greensmith amn l’Skoda, Sami Pajari i Georg Linnamäe amb Toyota (no inscrits al campionat WRC2) i finalment Nicolas Ciamin i Emil Lindholm a Hyundai. En total, hi haurà 25 Rally2 a la sortida.
Abans de començar la cursa, és difícil triar els favorits. El que és segur és que l’absència de Mille Johansson que va guanyar a Suècia permetrà capgirar la classificació del JWRC. A més dels dos noms ja esmentats, caldrà fer un seguiment de Romet Jürgenson. Membre del programa FIA Rally Star, l’estonià es va preparar bé per a l’esdeveniment participant al Quattro River Rally a Croàcia.
Un recorregut amb poques modificacions
Pel que fa al recorregut, el Ral·li de Croàcia 2024 serà més curt que l’any passat: la prova ha perdut uns vint quilòmetres per oferir «només» 283,28 quilòmetres cronometrats, dividits en 20 proves especials.
La seu i el parc d’assistència s’han traslladat a l’ampli centre comercial Westgate de Zagreb. Divendres no hi ha assistència al migdia, tot i que els equips tindran l’oportunitat d’un canvi de rodes en una zona de muntatge remota. El tram Krašić – Sošice combina dos trams antics – Krašić – Vrškovac i Kostanjevac – Petruš Vrh, amb part del tram Kostanjevac – Petruš Vrh realitzat en sentit contrari a l’anterior.nJaškovo – Mali Modruš Potok ha tornat, després d’haver estat utilitzat per última vegada el 2022.
En total, la primera etapa compta amb quatre trams repetits, situats a l’oest i al sud-oest de Zagreb, amb un recorregut de 119,74 quilòmetres contra el rellotge i que inclou la prova Krašić – Sošice de 23,63 quilòmetres, la més llarga de l’esdeveniment.
La segona etapa porta els equips al sud de Zagreb repartits en quatre trams amb un total de 108,76 quilòmetres.
L’etapa decisiva de diumenge té lloc al nord de Zagreb, amb la coneguda Zagorska Sela – Kumrovec Wolf Power Stage a partir de les 12:15h.
Horaris
SS | Tram | Local | Km | |
Dijous 18 d’abril | ||||
---|---|---|---|---|
SD | Okić | 09h01 | 3.65 | |
Divendres 19 d’abril (119,74kms) | ||||
SS1 | Krašić – Sošice 1 | 08h28 | 23.63 | |
SS2 | Jaškovo – Mali Modruš Potok 1 | 09h41 | 9.48 | |
SS3 | Ravna Gora – Skrad 1 | 10h39 | 10.13 | |
SS4 | Platak 1 | 11h47 | 16.63 | |
Changement pneus (Cernik) | 15mn | |||
SS5 | Platak 2 | 14h45 | 16.63 | |
SS6 | Ravna Gora – Skrad 2 | 15h58 | 10.13 | |
SS7 | Jaškovo – Mali Modruš Potok 2 | 17h16 | 9.48 | |
SS8 | Krašić – Sošice 2 | 18h09 | 23.63 | |
FLEXI SERVICE A (Zagreb Westgate Shopping City) | 45mn | |||
Dissabte 20 d’abril (108,76kms) | ||||
SERVICE B (Zagreb Westgate Shopping City) | 15mn | |||
SS9 | Smerovišće – Grdanjci 1 | 07h31 | 15.72 | |
SS10 | Stojdraga – Gornja Vas 1 | 08h24 | 20.77 | |
SS11 | Vinski Vrh – Duga Resa 1 | 10h05 | 8.78 | |
SS12 | Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 1 | 11h03 | 9.11 | |
SERVICE C (Zagreb Westgate Shopping City) | 40mn | |||
SS13 | Smerovišće – Grdanjci 2 | 14h31 | 15.72 | |
SS14 | Stojdraga – Gornja Vas 2 | 15h24 | 20.77 | |
SS15 | Vinski Vrh – Duga Resa 2 | 17h05 | 8.78 | |
SS16 | Pećurkovo Brdo – Mrežnički Novaki 2 | 18h03 | 9.11 | |
FLEXI SERVICE D (Zagreb Westgate Shopping City) | 45mn | |||
Diumenge 21 d’abril (54,78kms) | ||||
SERVICE E (Zagreb Westgate Shopping City) | 15mn | |||
SS17 | Trakošćan – Vrbno 1 | 07h08 | 13.15 | |
SS18 | Zagorska Sela – Kumrovec 1 | 08h35 | 14.24 | |
SS19 | Trakošćan – Vrbno 2 | 10h23 | 13.15 | |
SS20 | Zagorska Sela – Kumrovec 2 [Power Stage] | 13h15 | 14.24 |