Després de Lloret i La Llana tocava visitar la Costa Daurada, l’única prova tarragonina sobre asfalt del campionat
Vidales i Hereu es van imposar en la tercera prova sobre asfalt de la temporada gràcies a una renda aconseguida durant les dues primeres seccions de la prova, la que transcorria pels trams de l’Alt Camp i al Conca de Barberà. Les cronometrades de «El Tallat», «Forès» i «Segura» es van adaptar a la perfecció a l’Skoda Fabia R5 de la parella catalana.
Si en el primer bucle les diferències amb Xavi Domènech – Susanna Cercadillo i el seu Porsche eren de 25 segons, a l’acabar la segona passada pels mateixos trams les diferències amb els seus principals perseguidors ja superaven els 42 segons.
La tarda es presentava interessant en la lluita per les posicions del podi. Ja en el primer tram, la mítica pujada a La Mussara, Domènech – Cercadillo deien adeu a les seves opcions perdent molt temps i veient-se obligats a abandonar després d’aquest primer tram de la tarda. Així doncs, la lluita quedava entre els altres tres Skoda Fabia R5 en competició, el de Martí – Sánchez, Parés – Requena i Comas – Salvat.
El pilot de Reus es va sentir molt còmode en els trams de prop de casa i va sumar tres millors registres consecutius a «La Mussara», «La Febró – Capafonts» i «Mont-ral». D’aquesta manera al final d’aquests tres trams ampliava les diferències amb el tercer classificat mentre que Vidales per davant seguia mantenint una bona avantatge.
Ja amb la nit fent-se cada cop més present, Vidales i Hereu van tornar a la càrrega per endur-se les últims tres escratx de la prova per acabar amb més de 40 segons de marge amb Jordi Martí – Gabriel Sánchez en la seva tornada als trams després de més de 12 anys allunyats de la competició, i Marià Parés – Pedro Requena.
David Nafría i Carles Cortés acabaven en una magnifica quarta posició demostrant la velocitat del seu Peugeot 208 Rally4 com ho demostra els dos tercers llocs en els dos últims trams de la prova per davant de cotxes més potents que el seu. Gran sorpresa la de Manuel Fernández – Adrián García, que amb el Citroën Saxo VTS es col·locaven en una molt meritòria cinquena posició final.
Èric Banús – Laia Rovira aconseguien el triomf entre els joves pilots del trofeu Júnior, Promoció i la Challenge Saxo 8V. Tot i que les diferències en aquesta última copa de promoció van ser més grans amb els seus rivals, la cursa va anar molt més ajustada a la Júnior – Promoció. Xavi Ros – Albert Camara van estar tota el ral·li a menys de deu segons del lideratge acabant al final a només 4,3 segons del triomf.
Classificació final
1 | VIDALES-HEREU | SKODA FABIA R5 | 1h 05’19″3 | ||
2 | MARTI-SÁNCHEZ | SKODA FABIA R5 | 1h 06’01″9 | +42″6 | |
3 | PARES-REQUENA | SKODA FABIA R5 | 1h 07’43″2 | +2’23″9 | |
4 | NAFRIA-CORTES | PEUGEOT 208 RALLY4 | 1h 09’04″0 | +3’44″7 | |
5 | FERNANDEZ-GARCIA | CITROEN SAXO 16V | 1h 14’14″2 | +8’54″9 | |
6 | MUÑOZ-MARTINEZ | RENAULT CLIO RALLY 5 | 1h 15’03″1 | +9’43″8 | |
7 | SOLER-BARTES | BMW 325 E30 | 1h 16’59″4 | +11’40″1 | |
8 | CANALS-ROGER | BMW 325 I E30 | 1h 17’33″3 | +12’14″0 | |
9 | ARRUFAT-GUEVARA | RENAULT CLIO | 1h 18’10″1 | +12’50″8 | |
10 | BANUS-ROVIRA | CITROEN SAXO VTS 1.6 8V | 1h 19’06″4 | +13’47″1 |