Les banderes vermelles i grogues aixequen polseguera a Mònaco

Les banderes grogues i vermelles en classificació poden ser especialment perjudicials als estrets carrers del circuit urbà de Montecarlo, cosa que ja ha passat en el passat.

Carlos Sainz ha obert la caixa dels trons abans de la crucial sessió de classificació que es disputarà en els carrers del Principat. El pilot madrileny ha assenyalat com alguns companys han provocat de forma intencionada banderes grogues i vermelles en els cada cop més habituals traçats urbans.

El pilot de Ferrari ha dit que la FIA hauria de revisar la idea d’esborrar els temps per volta dels pilots infractors.

«Hi ha hagut casos molt clars en circuits urbans en què, entre nosaltres els pilots, hem vist gent a propòsit generant banderes vermelles.

La FIA no ha estat tan convençuda que ho fessin a propòsit, perquè com a pilots sabem què és a propòsit i què no. Així que serà interessant veure quin enfocament adopten per a aquest cap de setmana”.

Sainz

«Sempre és un tema que es parla al voltant de Mònaco. Només espero que pel bé de l’espectacle i el joc net i les carreres justes, tots sortim a la Q1 i Q3, donant-ho tot sense prendre riscos innecessaris».

El director de la GPDA, George Russell, i Esteban Ocon, d’Alpine, van estar entre els pilots que van fer comentaris semblants. Pérez, l’accident del qual el 2022 va provocar el debat inicial sobre el tema, també hi està d’acord.

Hauria de ser una cosa sensata, perquè en el passat hem vist pilots que causaven problemes i els altres no podien fer una volta. «Això hauria de ser una cosa que la FIA supervisi, crec».

Ocon

Sí, definitivament. Crec que és com hauria de ser. Hem intentat fer aquest tipus de moviment en els últims anys, però sembla que no passa.»

Pérez

La idea es va plantejar breument després de l’accident de Pérez el 2022, però s’entén que la FIA va considerar que no calia prendre més mesures. Tot i això, els comentaris dels pilots suggereixen que és probable que es torni a plantejar a la reunió de pilots de divendres a la nit.

Què hi diu la història?

El 2006, Michael Schumacher va aparcar a propòsit a la Rascasse per impedir que Fernando Alonso millorés el temps de la pole provisional de l’alemany. Schumacher va ser enviat al fons de la graella pels comissaris de carrera en considerar la seva acció deliberada.

Però fins i tot els incidents que no es produeixen a propòsit, o que no es pot demostrar que ho siguin, han estat igualment problemàtics.

Per exemple, Nico Rosberg es va assegurar la pole el 2014 amb una sortida de pista a Mirabeau que va provocar banderes grogues i va impossibilitar a Lewis Hamilton l’oportunitat de millorar, mentre que l’accident de Sergio Pérez a la Q3 del 2022 a Portier també va impedir que Max Verstappen el superés.

Possibles solucions

A IndyCar, hi ha un mecanisme pel qual els pilots que provoquen una bandera groga perden el millor temps en aquest segment, i els que provoquen una bandera vermella perden les dues millors voltes.

Aquest sistema no només elimina qualsevol infracció, sinó que també evita que l’ombra de qualsevol comportament antiesportiu perduri sobre el resultat.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments