Vidales i Hereu aclaparen el Ral·li Empordà 2024

La parella catalana van fer ple d’escratx deixan sense opcions als rivals

La «Copa Skoda» va copsar els cinc primers llocs de la classificació final

El Ral·li Empordà va viure la seva 37a edició en un dia radiant, on la meteorologia va acompanyar i pilots i equips van fer gaudir d’un bon dia de competició. La prova amb seu a La Bisbal d’Empordà, tenia un recorregut amb 86,72 km de trams cronometrats sobre asfalt. Organitzat per l’Escuderia Baix Empordà, l’esdeveniment va comptar amb un total de 99 inscrits, 76 de velocitat, dels quals van aconseguir acabar la cursa 37, deixant palesa la seva dificultat.

Els grans vencedors del ral·li van ser Xavi Vidales i Jordi Hereu que van dominar tots els trams des del primer moment, mantenint-se com a líders de l’inici al final amb l’Skoda Fabia R5. Vidales va marcar el millor temps en tots els vuit trams arribant al final de ral·li amb una diferència d’1′ i 29″ amb els seus principals perseguidors, Albert Orriols i Xevi Moreno.

Rally_Empordà_2024_Orriols Moreno Skoda Fabia Rally2
Nacho Mateo

El pilot osonenc va viure una intensa lluita amb Antonio Forné i Axel Coronado per la segona posició. Orriols cometia una errada que per poc no li costava l’abandonant en la primera passada per La Ganga, el quart tram del ral·li, on es deixaven el segon lloc i 33 segons. Però a la represa del segon bucle, en el segon pas per Santa Pellaia, era Forné qui cometia l’errada, se n’anava fora i deixava en safata la segona posició a Orriols amb l’Skoda Fabia Rally2. Parès – Requena acabaven en tercera posició fent un ral·li molt regular per davant de Viñolas – Borrell i Comas – Salvat.

Grans duels dins del top10

Els duels darrere dels Skoda van ser molt interessants. Entre els dos Peugeot 208 Rally4 de Nafría – Cortés i Aracarons – Gómez la lluita va ser aferrissada. Nafría colpejava primer a Els Àngels, però Arcarons acabava el bucle per davant amb una renda de 5,7 segons.

La tarda prometia més lluita entre ambdós pilots, Arcarons – Gómez van arrancar més forts la repetició dels trams ampliant el seu avantatge, però el trencament d’un palier en la segona passada per Sant Grau els deixava fora i a Nafría – Cortés el primer lloc entre els dues rodes motrius.

Rally_Empordà_2024_BMW M3 E30 Dude
Nacho Mateo

Una mica més endarrere vivíem una altra gran lluita, aquesta vegada en cotxes no tan moderns. L‘Opel Ascona 400 de Gutiérrez – Vives i el BMW M3 E30 de Dude – Muntadas. El del BMW era qui dominava en els primers compassos de la prova, però en la represa de la prova en la repetició dels trams el patró d’VlineOrg girava la truita i es col·locava per davant. El frec a frec es va decidir en l’últim tram, on tots dos pilots van arribar separats per tan sols mig segon. La Ganga va ser beneficiosa per al BMW de Dude – Muntadas prenent-li la setena posició a Gutiérrez – Vives per 1,2 segons.

Les copes amb poca emoció

Jordi San Andrés – Carlos Cabrero van ser els dominadors absoluts del nou VolantRACC que s’estrenava aquest cap de setmana a l’Empordà amb una llista d’inscrits molt minvada amb només 4 equips. Va ser la parella guanyadora del trofeu Júnior i Promoció l’any 2023 qui va importar el ritme de la temporada passada per deixar a tots els rivals sense opcions en el primer bucle de trams.

Al final de la primera passada pels quatre trams que tenia la prova, la parella a bord del Peugeot 208 acumulava unes diferències de més de 40 segons amb el segon classificat, Kilian Santana – Isaac Pujol amb un Opel Corsa. Els últims quatre trams van servir per controlar diferències amb Santana, el pilot de Gran Canaria va sumar dos escratx, acabant per davant de Comellas – García.

Rally_Empordà_2024_Xavi Ros Peugeot 206
Nacho Mateo

Triomf contundent de Xavi Ros – Albert Camara entre els participants al Campionat de Promoció – Trofeu Júnior amb l’únic 206 inscrit. El pilot de Peugeot es va apoderar del triomf amb certa comoditat quan en el primer tram Eric Banús – Laia Rovira, els seus principals rivals, van rebre una penalització de 20 minuts. El podi el van completar Biel Gavilán – Joan Codinachs i Laura Banús – Edgar Díaz. Gavilán va ser el vencedor de la Challenge Saxo 8V.

El proper ral·li serà sobre terra a Artés el pròxim 15 de juny, mentre que l’asfalt no tornarà a casa nostra fins passat l’estiu, a mitjan setembre, amb la disputa del ral·li Masies de Voltregà.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

1 COMENTARIO

Subscriu-te
Notificació de

1 Comment
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments
Tibat
1 Mes fa

Un ral.li sense campanars no és un ral.li.