Després de Portugal, el mundial viatja a l’illa mediterrànea per al Ral·li de Sardenya 2024, la sisena prova de la temporada
A l’illa italiana, la disciplina adoptarà un format de ral·li més curt de l’habitual, amb només 266,48 quilòmetres al programa (en comparació amb els 320 quilòmetres del 2023). Conseqüència d’aquesta reducció de distància: l’esdeveniment es desenvoluparà durant tres dies –i no quatre– amb una primera especial prevista per divendres a la tarda, i només 16 cronometrades al programa d’aquest cap de setmana.
En aquesta edició participaran un total de 87 tripulacions, amb vuit inscripcions al Rally1. Com en gairebé totes les rondes d’aquesta temporada, trobarem tres Toyota (Evans, Katsuta, Ogier), tres Hyundais (Neuville, Tänak, Sordo) i dos Ford M-Sports (Fourmaux, Munster).
Pel que fa a les inscripcions, trobarem Sébastien Ogier al tercer Toyota i Dani Sordo al tercer Hyundai. El francès, que ja estava alineat per al Ral·li de Portugal a principis de maig, serà a l’inici del seu quart ral·li de la temporada, del 31 de maig al 2 de juny. Sébastien Ogier ja ha guanyat quatre vegades a Sardenya. Així competirà per primera vegada aquesta temporada en tres ral·lis seguits.
Per a Dani Sordo, aquesta serà la seva segona participació, després de Portugal, que obrirà, doncs, la seva temporada 2024. Els dos homes havien viscut un complicat Ral·li de Sardenya el 2023, amb una 14a posició final per a Ogier i el seu copilot Vincent Landais. Dani Sordo es va haver de retirar en la 18a cronometrada però abans ja havia viscut un accident durant la jornada de divendres que l’havia deixat sense opcions.
Tots els galls entre els Rally2
La categoria Rally2 estarà especialment plena, amb 42 participants. Com ja va passar a Portugal alguns pilots tot i ser a l’illa no puntuaran per al WRC2, descartan així la prova per al còmput del campionat.
Rossel serà el cap de cartell amb el Citroën C3 Rally2, acompanyat de Gryazin, que tampoc puntuarà a Sardenya igual que tampoc ho va fer a Portugal, com Solberg amb l’Skoda Fabia RS Rally2. Ciamin amb un Hyundai i20 Rally2 sí que puntuarà i serà un dels candidats al podi final.
Els altres cap de cartell per aquesta prova seran Pajari, Linnamäe i el català Jan Solans amb els Toyota Yaris Rally2, cotxe que ja ha demostrat que pot guanyar com ho va demostrar el català a Portugal. Els altres Skoda amb opcions a podi son el de Joona, Kajetanowicz o Loubet mentre que per part de Hyundai trobem dos representants més com Suninen i Lindholm.
Pel que fa al WRC3 i al Junior WRC, hi haurà 23 inscripcions, i les 14 places restants seran per a pilots italians. Entre ells podem citar Francesco Marrone, nascut a Sardenya, i que fins ara no s’ha perdut cap de les 21 edicions de l’esdeveniment. Formarà equip amb Francesco Fresu a bord d’un Peugeot 208 T16 Rally2.
Un itinerari ultra compacte
Aquest any, el recorregut comença a l’Alguer, tornant al patró clàssic d’anys anteriors. La cursa presenta un format més compacte, fruit d’un experiment sol·licitat per la FIA i el Promotor del WRC, basat en una exempció obtinguda per Sardenya per provar un esdeveniment més concentrat, un format que podria ser adoptat per altres organitzadors en el futur.
L’Ittiri Shakedown, amb un recorregut de 2,08 km, substitueix al tradicional tram d’Olmedo, degut a la falta de permisos per accedir a la pedrera i les males condicions de la zona de Putifigari. El nou recorregut a l’Ittiri Arena permetrà al públic veure el 90% del tram el divendres al matí.
La primera etapa, amb 77,82 km cronometrats, es correrà el divendres a la tarda i inclou la prova Osilo-Tergu (25,65 km), una versió allargada de la clàssica especial on la gestió dels pneumàtics serà crucial. Aquesta contrarellotge presenta una superfície abrasiva al principi, canviant a una superfície més llisa en el tram utilitzat antigament per al «Monday Test». La segona especial, Sedini-Castelsardo (13,26 km), ofereix una vista espectacular de Castelsardo de fons i és la més accessible per al públic.
La segona etapa, amb 149 km cronometrats, inclou el Tempio Pausania (12,03 km), que manté la versió dels anys 2020-2022 amb un final diferent, tornant al tram estret. Tula-Erula (22,61 km) presenta una versió més completa i llarga, considerada la més difícil de tota la cursa per la seva varietat de ritmes i trams tècnics. El Monte Lerno-Monti di Alà (25,33 km) reuneix els millors trams de la cursa de l’any anterior, amb el clàssic salt de Monte Lerno i una nova part final a l’Arena d’Alà. Coiluna-Loelle (14,53 km) serà televisada en directe, amb un recorregut ràpid i el salt de Crastazza, finalitzant a prop de Loelle.
L’última etapa, amb 39,30 km cronometrats, inclou Cala Flumini (12,55 km), una especial amb menys punts d’accés però agradable per recórrer, i Sassari-Argentiera (7,10 km), una cronometrada clàssica on destaca per la seva superfície sorrenca i les vistes al mar en el tram final.
Horaris
SS | Tram | Hora | Km | |
Divendres 31 maig (77,82kms) | ||||
---|---|---|---|---|
Shakedown | Ittiri | 08h01 | 2.08 | |
SS1 | Osilo – Tergu 1 | 14h33 | 25.65 | |
SS2 | Sedini – Castelsardo 1 | 15h33 | 13.26 | |
SS3 | Osilo – Tergu 2 | 17h33 | 25.65 | |
SS4 | Sedini – Castelsardo 2 | 18h35 | 13.26 | |
FLEXI SERVICE A (Alghero) | 45mn | |||
Dissabte 1 de juny (149,00kms) | ||||
SS5 | Tempio Pausania 1 | 07h41 | 12.03 | |
SS6 | Tula – Erula 1 | 08h49 | 22.61 | |
SS7 | Tempio Pausania 2 | 10h41 | 12.03 | |
SS8 | Tula – Erula 2 | 11h49 | 22.61 | |
Canvi de pneumàtics (Pattada) | 15mn | |||
SS9 | Monte Lerno 1 | 14h05 | 25.33 | |
SS10 | Coiluna – Loelle 1 | 15h05 | 14.53 | |
SS11 | Monte Lerno 2 | 17h05 | 25.33 | |
SS12 | Coiluna – Loelle 2 | 18h05 | 14.53 | |
FLEXI SERVICE B (Alghero) | 45mn | |||
Diumenge 2 juny (39,30kms) | ||||
SS13 | Cala Flumini 1 | 08h00 | 12.55 | |
SS14 | Sassari – Argentiera 1 | 09h05 | 7.10 | |
SS15 | Cala Flumini 2 | 11h00 | 12.55 | |
SS16 | Sassari – Argentiera 2 [Power Stage] | 12h15 | 7.10 |