Coneixem els pneumàtics i l’estratègia per al GP d’Espanya de F1 2024 al Circuit de Barcelona – Catalunya

La selecció de Pirelli es manté coherent amb la de l’any passat per als circuits de Barcelona i Silverstone, optant pels tres compostos més durs de la seva gamma: C1, C2 i C3

El Circuit de Barcelona-Catalunya és un dels circuits més exigents tècnicament per als monoplaça de Fórmula 1 i també per als pneumàtics Pirelli. Per tant, no és d’estranyar que, una vegada més per a aquest esdeveniment, el proveïdor exclusiu hagi escollit els seus tres compostos de pneumàtics més durs del 2024: C1 com a dur, C2 com a mitjà i C3 com a tou, els mateixos tres seleccionats per a la primera ronda de l’any a Bahrain.

El traçat català és un dels circuits més complets del món, i no només dels que formen part del calendari de la Fórmula 1, pel que fa als reptes que presenta. A més de les rectes, disposa de tot tipus de corbes possibles, algunes de les quals, com el revolt 3 i la combinació de 13 i 14 que condueixen a la recta principal, es fan a gran velocitat. Les forces laterals exercides sobre els pneumàtics, especialment al costat esquerre del cotxe, són especialment elevades, en part perquè nou de les 14 corbes es troben a la dreta.

Durant molts anys, aquest circuit va ser la seu de les proves hivernals dels equips i també va marcar l’inici de la campanya europea de la temporada, que també va suposar l’arribada de les primeres grans actualitzacions de l’any. Recentment, els canvis introduïts a les proves i al calendari ja no són així, però Barcelona continua sent una bona prova per als equips, perquè un cotxe competitiu a Catalunya té tots els arguments per ser ràpid a la majoria de la resta de pistes.

El 2023, es va reintroduir la configuració original, utilitzada des del 1991, quan aquesta pista va aparèixer per primera vegada al calendari de la Fórmula 1. Es va canviar el 2007 amb la inserció d’una xicana abans de l’última curva, per crear una altra oportunitat d’avançament, però això no es va materialitzar. De fet, la supressió de la xicana, combinada amb la configuració aerodinàmica dels cotxes actuals, va permetre augmentar els avançaments, de manera que, l’any passat, aquesta pista es va convertir en una de les quatre millors d’aquesta zona concreta.

La cursa d’enguany té lloc tres setmanes més tard que el 2023, de manera que podria fer més calor, cosa que podria afegir un altre factor a la gestió dels pneumàtics. Aquest problema tèrmic podria posar en desavantatge el C3, mentre que l’any passat aquest compost va ser bastant competitiu fins i tot a la cursa, escollit per 16 dels 20 pilots per a la primera part de la cursa.

Pel que fa a l’estratègia, una parada doble hauria de ser l’opció més ràpida, amb tots els compostos que es puguin utilitzar. Si la degradació és més gran, fins i tot una parada triple pot ser viable.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments