Martins Sesks s’està convertint en un dels pilots més prometedors del Mundial de Ral·lis (WRC) gràcies a les seves actuacions destacades, especialment al recent Ral·li de Letònia.
Després d’un impressionant debut amb el Ford Puma no híbrid a Polònia, on va aconseguir una merescuda cinquena posició, Sesks va demostrar els seus amplis coneixements sobre els trams ràpids de terra en la seva prova local, Letònia, mantenint-se en posicions de podi durant gran part de l’esdeveniment.
Tot i això, un problema mecànic en l’últim tram li va impedir completar el ral·li, frustrant així una actuació que podia haver estat històrica. No obstant, les seves actuacions en aquests esdeveniments han confirmat el seu gran potencial. Sesks ha aconseguit no només bons temps en diverses cronometrades, sinó també captivar l’atenció de tothom.
Gràcies al suport del promotor del WRC, M-Sport i els patrocinadors personals de Sesks, el jove pilot i el seu copilot Renard Francis tindran l’oportunitat de continuar la seva progressió en el WRC al Ral·li de Xile. En aquesta ocasió, pilotarà un Ford Puma Rally1 sense unitat híbrida i amb 100 kg de llast per compensar-ne la falta.
Sesks és conscient dels desafiaments que es presenten, especialment per les condicions úniques del ral·li xilè, amb cronometrades més lentes i en alçada, però es mostra optimista i motivat per seguir demostrant el seu talent.
Si sembla impacient per descobrir aquest calvari, Sesks també es manté lúcid.
Una unió poc usual
Aquesta nova oportunitat per a Sesks s’emmarca dins l’estratègia del promotor del WRC d’impulsar la nova generació de pilots. Peter Thul, director esportiu sènior del WRC, ha destacat la velocitat i determinació de Sesks, assegurant que té un futur brillant en el WRC. De la mateixa manera, Malcolm Wilson, responsable de M-Sport, ha subratllat l’orgull de l’equip de poder seguir recolzant un pilot tan prometedor.
Implicat en aquesta operació i havent treballat sempre molt en aquesta direcció, Malcolm Wilson agraeix aquesta nova participació.
El Ral·li de Xile, que celebra la seva tercera edició dins del WRC, presenta un recorregut similar al d’edicions anteriors, fet que pot beneficiar Sesks a l’hora d’estudiar les especials, tot i que també es trobarà en desavantatge respecte a altres pilots més experimentats en aquests trams. Tot i això, les expectatives són altes, i Sesks té la gran oportunitat de seguir demostrant les seves habilitats i consolidar-se com una de les grans promeses del WRC.