L’ERC 2024 arriba a la penúltima prova de la temporada amb el Ral·li Ceredigion

La temporada 2024 de l’ERC ha estat marcada per una tendència clara: en les sis primeres proves, sempre ha estat un pilot local o no aspirant al títol qui s’ha emportat la victòria. La pregunta és si aquesta tendència continuarà o si els candidats al títol finalment s’imposaran.

Hayden Paddon (Hyundai i20) lidera la classificació amb 14 punts d’avantatge sobre el seu principal rival, Mathieu Franceschi (Škoda Fabia RS). A Gal·les, Paddon tindrà un avantatge important, ja que ja ha participat en aquesta prova, guanyant-la el 2022 quan formava part del TER (Tour European Rally). Per contra, Franceschi haurà d’adaptar-se ràpidament al terreny desconegut si vol retallar distàncies abans de la final a Polònia, que se celebrarà del 11 al 13 d’octubre en el Rally Silèsia.

El campionat ha vist una disminució en la participació de pilots regulars en les darreres curses, tant per qüestions pressupostàries com per la menor importància percebuda del títol. Figures destacades com Mads Ostberg, Martins Sesks, Efrén Llarena i Filip Mareš no competiran en aquesta prova, cosa que obre la porta a altres pilots com Mikolaj Marczyk, que es troba a només 10 punts de Franceschi i podria fer un bon paper.

A més del duel principal, l’atenció també estarà centrada en el contingent local, que compta amb pilots com William Creighton (Ford Fiesta) i Chris Ingram (Toyota Yaris), separats per només un punt en la classificació del BRC (British Rally Championship). També caldrà tenir en compte Osian Pryce (Ford Fiesta), doble guanyador de la prova en el passat i segon classificat l’any 2022.

Ceredigion també serà crucial per a l’ERC Junior, amb Mille Johansson liderant la classificació amb 102 punts, seguit de Calle Carlberg (72) i Max McRae (63). McRae, competint davant del seu públic, buscarà destacar per mantenir les seves opcions de títol.

La competició començarà divendres amb el shakedown i les dues primeres superespecials de 1,34 km cadascuna. Dissabte es disputaran vuit trams (més de 124 km), mentre que la jornada final de diumenge inclourà 57,16 km repartits en sis trams cronometrats, sumant un total de 14 proves especials.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments