El Ferrari 499P número 83, pilotat per Robert Kubica, Robert Shwartzman i Yifei Ye, va aconseguir una victòria històrica a Lone Star Le Mans, la sisena prova del WEC 2024.
Aquesta victòria és especialment significativa, ja que representa el sisè guanyador diferent en la categoria Hypercar del WEC aquesta temporada, mostrant la competitivitat i la variabilitat del campionat.
El Ferrari número 83 va demostrar una gran velocitat des del principi gràcies a l’excel·lent actuació de Robert Kubica durant la primera part de la cursa. Kubica, amb un ritme superior al del seu company d’equip Antonio Giovinazzi, va rebre la instrucció de l’equip de superar-lo, situant el Ferrari 83 al capdavant. Malauradament, el Ferrari número 51 va quedar fora de la competició després d’un incident amb un LMGT3, que va provocar danys a la transmissió del vehícle italià.
Tot i mantenir-se en primera posició durant bona part de la cursa, el Ferrari 83 va veure com el Toyota número 7, pilotat per Kamui Kobayashi, Nyck de Vries i Mike Conway, s’apropava perillosament. Tot i que semblava que el Toyota aconseguiria la victòria, un drive-through per no respectar les banderes grogues en l’última hora de cursa va frustrar les seves opcions.
En els darrers minuts, Kobayashi va intentar pressionar Shwartzman, però una passada de frenada a la primera curva li va costar l’oportunitat de recuperar el lideratge, permetent que el Ferrari 83 travessés la meta en primera posició. El Toyota número 7 es va haver de conformar amb el segon lloc, seguit pel Ferrari número 50 d’Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen, que va completar el podi.
Lluites per darrera
El Porsche Penske número 6, pilotat per Andre Lotterer, Kevin Estre i Laurens Vanthoor, va acabar en setena posició. El seu avantatge de punts al campionat es va reduir després d’una carrera marcada per un incident amb el Toyota número 8 que va acabar amb una penalització per al cotxe de Buemi, per un contacte evitable amb Estre durant un polèmic incident a la penúltima hora de cursa.
Cadillac, amb Alex Lynn i Earl Bamber, va aconseguir un meritori quart lloc, el seu millor resultat de la temporada, en la seva cursa de casa. Alpine també va destacar, amb el prototip número 35 de Charles Milesi, Paul-Loup Chatin i Ferdinand Habsburg aconseguint el cinquè lloc després d’un inici complicat amb un drive-through per una col·lisió. Peugeot va tenir un cap de setmana difícil, amb el número 93 acabant en dotzena posició i el número 94 retirant-se.
Un català guanya entre els LMGT3
En la categoria GT3, l’Aston Martin Vantage número 27 de Heart of Racing Team, pilotat per Ian James, Daniel Mancinelli i el català Alex Riberas, va dominar la cursa, guanyant des de la pole position.
Ian James va liderar des de la pole position, aguantant la pressió, especialment del Lamborghini número 85 de l’Iron Dames, pilotat per Sarah Bovy. Després d’un duel intens, la companya de Bovy, Rahel Frey, va entrar en contacte amb el Corvette TF Sport número 81, que va provocar danys i una penalització per al Lamborghini.
A mesura que avançava la cursa, Daniel Mancinelli va cedir l’Aston Martin líder a Alex Riberas, que va mantenir i ampliar un còmode avantatge. Malgrat la presència de Klaus Bachler amb el Porsche número 92 Manthey PureRxing, Riberas va aconseguir la victòria, acabant amb 20,5 segons d’avantatge. Els Porsche de Manthey van completar el podi, amb Bachler en segon lloc i Richard Lietz, en el Porsche número 91, quedant tercer.
La cursa també va veure dos períodes de Full Course Yellow a causa d’incidents a la pista, inclosa la retirada del Ford Mustang número 88 de Proton Competition i el BMW M4 número 46 de l’equip WRT.
La propera cita del WEC serà les 6 Hores de Fuji, programada per al 15 de setembre. Aquesta cursa promet ser una altra batalla intensa en la temporada 2024 del WEC.