FÓRMULA 1 EN CATALÀ – Crònica del GP de Abu Dhabi 2021: Sant Latifi i Mad Max

Arribem a l’última cursa del mundial amb els 2 candidats al títol de pilots empatats a punts. Max ha aconseguit la pole position i Hamilton surt segon. Mazepin no sortirà avui a la cursa ja que ha donat positiu per Covid.

La polèmica està servida: Sortida dolenta de Max i Hamilton es posa primer. Van lluitant fins que a la corba 7 Max té l’interior i  Lewis surt de pista i l’avança guanyant metres. La fia considera que no hi ha investigació i el britànic no ha de tornar la posició. La polèmica ja està servida i la fia ja juga en favor de Hamilton com ha fet tota la temporada. La raó que donen es  que Hamilton s’ha vist forçat a sortir de la pista i això no és sancionable.

A la volta 14 entra Max a canviar pneumàtics. Al sortir de box Leclerc, que quasi no té pneumàtics surt de pista i fa una recta sense conseqüències. A partir d’aquí entren la majoria dels pilots que porten tous. Hamilton que anava amb mitjos replica i també canvia rodes.

ABU DHABI, UNITED ARAB EMIRATES – sortida del GP
Copyrigth Red Bull Racing

La cursa continua: Pérez agafa el liderat i ha de fer feina d’equip aguantant al britànic mentre Max els agafi. Durant 1 volta i mitja Checo lluita amb Hamilton, avançant-se l’un a l’altre i es redueix la distància de 8 segons a 2, i finalment Hamilton acaba guanyant la posició quan Verstappen ja els havia agafat. Lewis es queixa de conducció perillosa de Checo.

L’última cursa de Kimi acaba que perd el cotxe i toca amb el mur, però aconsegueix arribar a box, li canvien el morro i les rodes però es retira per problema mecànic. Russell sembla que tenca alguna cosa i arriba a box i no poden reparar i abandona. Independentment del cap de cursa podem veure unes boniques lluites entre Bottas i Leclerc i Stroll i Vettel.

Celebració del Títol mundial de Max Vertappen Copyright Red Bull Racing

A la volta 35 Giovinazzi per un problema mecànic es queda prop de l’escapatòria i força una sortida de Virtual Safety Car. Aprofiten per entrar Leclerc, Max, Checo, Alonso, Gasly. Mentre Toto Wolf demana a Masi que no posi un Safety Car. Max comença a retallar temps respecte a Hamilton. Ja que ha perdut menys temps a l’aturada.

Quan surten de pit Alonso i Tsunoda lluiten per posició Fernando surt de la pista i avança per fora al seu competidor. Els comissaris anoten l’incident però diuen que no es necessària la investigació. Una punxada lenta de Norris el força a entrar a box a 10 voltes del final. Mentrestant Max continua retallant temps a Hamilton, quan es troba amb un munt de doblats i els ha de superar.

El desenllaç: A la volta 53 accident de Latifi, que lluitava amb Mick per posició, perd el cotxe i s’estampa al mur, i força la sortida del Safety Car. Lewis no entra a box i Max si. Pérez el criden a box i retiren el cotxe.

A 4 voltes del final amb el Safety Car i netejant la pista primer diuen que els cotxes doblats passin, i al poc anul·len l’ordre. A 1 volta i mitja del final diuen que només passin al Safety Car els cotxes que separen als 2 primers classificats, la resta de cotxes no. Aquest apaga les llums i només queda una volta per acabar la darrera cursa del mundial. Lewis reté tot el que pot amb els pneumàtics vells i Max amb tous nous pressionant darrera. A la que passen la línia de meta comença la lluita. A la que pot Max agafa l’interior de la corba 5 i avança a Hamilton, i defensa la seva posició per l’interior deixant clar que si el britànic el vol avançar ho haurà de fer per l’exterior, però les rodes de Lewis ja no poden més i no aconsegueix superar a Max, guanya el seu primer títol mundial. Completa el podi Carlos Sainz

Menció especial a Kimi Räikkönen que no pot acabar la seva última cursa però com a homenatge s’emporta el pilot del dia. I els pilots que han fet més avançaments en tot aquest mundial son 1r Sebastian Vettel amb 132 seguit de Fernando Alonso amb 128.

Article complet: aquí.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments