Arriba l’Acròpolis en plena lluita pel títol del WRC 2024

El Ral·li Acròpolis, una de les proves més antigues del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), va debutar el 1973 i segueix sent una de les cites més icòniques del calendari

Celebrat tradicionalment en condicions càlides i polsegoses, l’edició del 2024 serà la sisena cursa sobre terra de la temporada i marcarà l’última prova de superfície solta a Europa

Una de les grans novetats d’aquest any per a l’Acròpolis és el canvi en la localització de la sortida. En lloc de començar amb una cronometrada superespecial a Atenes, el ral·li inicia directament a Lamia, on es troba el parc d’assistència i on tindrà lloc també la cerimonia de clausura. Aquest canvi ofereix una nova dinàmica a la competició, ja que el recorregut condueix els equips cap al sud fins a la capital grega durant la segona etapa.

Aquesta nova disposició permet que els aficionats que es reuneixin a la superespecial del dissabte puguin gaudir del final de la segona etapa, la qual és decisiva per a la puntuació provisional del campionat. La superespecial es realitzarà en una de les autopistes principals de Grècia, amb entrada gratuïta, i es va triar amb l’objectiu d’oferir un accés fàcil als aficionats tant d’Atenes com de les regions properes, com Grècia Central i el Peloponès.

El dijous comença amb el «shakedown» i la sortida cerimonial, mentre que la primera jornada del divendres inclourà tres trams a banda i banda de Lamia. Amb un total de 135,02 km cronometrats, aquesta és la jornada més llarga de l’esdeveniment.

rovanpera toyota yaris rally1 acròpolis grècia 2023 wrc

Dissabte, la segona etapa arrenca amb la prova de Rengini, de 28,67 km, la més llarga del ral·li. A continuació, els equips es dirigiran cap a Loutraki, passant per trams revisats com Thiva i Aghii Theodori, amb una repetició de les especials abans de la superespecial EKO, que es disputarà a les 20:05 hora catalana.

Diumenge, la prova d’Inohori, una novetat en el recorregut, donarà inici a la jornada decisiva. La prova d’Eleftherohori, que es repetirà dues vegades, serà la Power Stage, la qual començarà a les 12:15 i donarà punts extra als millors classificats.

Aquestes modificacions i el format revisat estan dissenyats per oferir més emoció tant per als equips com per al públic, tot mantenint l’essència d’un dels ral·lis més històrics del WRC.

El campionat torna amb molts fronts oberts

Fourmaux Rally Letònia 2024 Ford Puma Rally1
Francesc Rodríguez

Després de la pausa estiuenca, els equips arriben a una de les proves més exigents del calendari, amb només quatre proves restants fins a final de temporada.

Thierry Neuville, pilot recent renovat per Hyundai una temporada més, lidera la classificació general amb 168 punts. Tot i això, Sébastien Ogier es troba a només 27 punts de distància. Ogier, que inicialment només preveia disputar una temporada parcial, ha ampliat la seva participació amb l’objectiu d’aconseguir la seva novena corona mundial.

Ott Tänak i Elfyn Evans, amb 137 i 132 punts respectivament, també estan immersos en la lluita pel títol, mantenint viva la competició a la part alta de la classificació. Adrien Fourmaux, cinquè, encara té opcions en la lluita.

A la persecució de Solberg al WRC2

Rally_Letònia_2024_Rally2_WRC2 Pajari Toyota Yaris
Francesc Rodríguez

En la categoria WRC2, Sami Pajari, pilot de Toyota, té una oportunitat d’apropar-se a Oliver Solberg, líder de la categoria, ja que aquest no inclou el Ral·li Acròpolis al seu calendari de proves. La principal oposició serà la parella de Citroën C3 Rally2 Nikolay Gryazin i Yohan Rossel (DG Sport Competition), Georg Linnamäe i Jan Solans, a més dels Škoda Fabia RS Ral·li2 de Gus Greensmith i Josh McErlean (Toksport), Lauri Joona, Kajetan Kajetanowicz i Robert Virves.

Armin Kremer, copilotat per la seva filla Ella, és el principal participant a la Copa Masters del WRC, amb Georgios Vasilakis, en total hi haurà un total de 29 tripulacions inscrites al WRC2.

La JWRC es decidirà a Grècia

S’ha reunit una gran inscripció de 19 cotxes per al WRC3, amb 14 tripulacions perseguint els punts de la Júnior WRC en el cinquè i darrer esdeveniment de la temporada.

La 68a edició del Ral·li Acròpolis coronarà el campió del FIA Junior WRC 2024. Amb el doble de punts en joc, la competició per aquest títol segueix molt oberta. Entre els principals aspirants destaquen Taylor Gill, d’Austràlia, i l’estonià Romet Jürgenson, tots dos productes del programa FIA Rally Star. Jürgenson lidera la classificació amb una avantatge de vuit punts sobre Gill, demostrant el seu talent en la seva primera temporada a nivell mundial.

Horari

SSTramLocalCatalunyaKm
Dijous 5 de setembre
SDLygaria09h0108h013.62
Divendres 6 de setembre (135,02kms)
SS1Ano Pavliani 107h5806h5822.47
SS2Dafni 109h0908h0921.67
SS3Tarzan 111h1710h1723.37
FLEXI SERVICE A (Lamia)30mn
SS4Ano Pavliani 214h2913h2922.47
SS5Dafni 215h4014h4021.67
SS6Tarzan 217h4816h4823.37
FLEXI SERVICE B (Lamia)45mn
Dissabte 7 de setembre (116,23kms)
SS7Rengini08h1607h1628.67
SS8Thiva10h3709h3720.95
SS9Aghii Theodori 113h0512h0525.87
Canvi de pneumàtics (Loutraki)15mn
SS10Loutraki15h4614h4612.90
SS11Aghii Theodori 217h0516h0525.87
SS12EKO SSS21h0520h051.97
Diumenge 8 de setembre (54,05kms)
FLEXI SERVICE C (Lamia)45mn
SS13Inohori08h5907h5917.47
SS14Eleftherohori 110h0509h0518.29
FLEXI SERVICE D (Lamia)15mn
SS15Eleftherohori 2 [Power Stage]13h1512h1518.29

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments