Lotterer, Estre i Vanthoor guanyen les 6 Hores de Fuji i s’apropen al campionat del WEC 2024
El trio de Porsche Penske Motorsport, format per André Lotterer, Kévin Estre i Laurens Vanthoor, ha fet un pas clau cap a la glòria al WEC després d’aconseguir una segona victòria de la temporada a les 6 Hores de Fuji. Aquesta victòria deixa l’equip a només un vuitè lloc a la darrera prova del campionat per assegurar-se el títol.
Davant de 68.500 aficionats al llegendari circuit japonès, la penúltima prova del campionat va tenir de tot. Sortint des de la cinquena posició a la graella, el Porsche 963 Hypercar va començar fort amb Vanthoor superant els dos Toyota a les primeres voltes. Poc després, va pressionar Marco Wittmann a bord del BMW M Hybrid V8, situat en segona posició.
Durant la primera tanda de parades a box, el Porsche va avançar tant el BMW com el Cadillac Racing V-Series.R, que havia liderat les primeres 42 voltes des de la pole. Des d’aquell moment, malgrat les parades estratègiques i un inspirat Nicklas Nielsen (company de Miguel Molina) amb el Ferrari 499P #50, el Porsche #6 no va deixar el lideratge.
Els pilots de Porsche van gestionar perfectament diversos períodes de safety car i van seguir una estratègia alternativa respecte a la majoria dels 18 cotxes de la categoria Hypercar. Enmig de la cursa, Lotterer va superar el Ferrari de Nielsen, i cap al final, Estre va resistir un atac del doblat Ryo Hirakawa i va controlar un problema de frens a la primera corba, assegurant així la victòria.
Aquest cinquè podi del 2024 permet a l’equip Porsche liderar la classificació amb 35 punts d’avantatge, quedant només 39 punts en joc. Amb un simple vuitè lloc a la darrera cursa de Bahrain, podrien garantir el títol independentment dels altres resultats.
Manthey PureRxcing aconsegueix el títol de LMGT3
En la categoria LMGT3, l’equip Manthey PureRxcing va celebrar el títol gràcies a una gran actuació d’Aliaksandr Malykhin, Joel Sturm i Klaus Bachler al volant d’un Porsche 911 GT3 R. Tot i sortir des de la 14a posició a la graella, una combinació de velocitat, estratègia i sort durant els períodes de safety car els va situar en condicions de lluitar per la victòria.
Finalment, van acabar en segona posició, per darrere del Ferrari #54 Vista AF Corse, però aquest resultat va ser suficient per assegurar-se el campionat. Entre els catalans, Alex Riberas acabava en novena posició amb l’Aston Martin de Hert of Racing, mentre que Juncadella ho feia en l’última amb el Corvette.
La temporada 2024 del WEC conclourà amb les 8 Hores de Bahrain, del 31 d’octubre al 2 de novembre.