El ral·li ha perdut 24 inscrits comparat amb l’edició de 2023
La segona edició del Ral·li d’Europa Central, programada del 17 al 20 d’octubre de 2024, reunirà 44 equips per competir sobre els trams d’asfalt d’Alemanya, Àustria i la República Txeca.
Aquest nombre d’inscripcions és significativament menor en comparació amb l’edició del 2023, que va veure la participació de 68 tripulacions. A més, la cita va haver de canviar de ciutat amfitriona per les queixes rebudes la primera edició celebrada l’any 2023.
Hyundai ha decidit incloure a Andreas Mikkelsen per conduir el tercer Hyundai i20 N Rally1. Aquesta serà la quarta participació de Mikkelsen amb la marca coreana aquesta temporada. El noruec estarà acompanyat pel líder del campionat, Thierry Neuville, i Ott Tänak, que també buscaran sumar punts importants per al campionat de constructors.
Toyota s’hi presenta amb quatre GR Yaris Rally1. A més dels habituals Elfyn Evans i Sébastien Ogier, Takamoto Katsuta torna a l’equip després de perdre’s el Ral·li de Xile, on va ser substituït per Sami Pajari. El jove pilot finlandès tindrà una nova oportunitat de demostrar el seu talent al volant d’un Rally1.
El duel entre Katsuta i Pajari serà un dels punts d’interès de l’esdeveniment, ja que tots dos pilots intenten assegurar-se un lloc de cara a la temporada 2025.
En l’equip M-Sport, Adrien Fourmaux i Grégoire Munster estaran acompanyats pel veterà pilot grec Jourdan Serderidis, que competirà amb un Ford Puma sense sistema híbrid. Tot i que l’equip britànic ha tingut una temporada irregular, aquest ral·li d’asfalt podria ser una bona oportunitat per aconseguir punts importants.
El WRC2: batalla pel títol
En la categoria WRC2, es podria coronar el campió de la temporada. Yohan Rossel (Citroën C3) es perfila com el gran favorit després d’haver guanyat a Xile. Però el francès no ho tindrà fàcil, el seu company, Nikolay Gryazin, o d’altres com Gus Greensmith o Kajetan Kajetanowicz donaran guerra sobre l’asfalt.
Oliver Solberg (Skoda Fabia), que ja no pot puntuar més per al campionat a l’haver sortit ja en les set proves permeses, hi serà present.
A més dels grans noms, aquesta edició del Ral·li d’Europa Central acollirà les tres pilots seleccionades a través del programa “Beyond Rally”, organitzat al setembre a Polònia. Claire Schönborn, Suvi Jyrkiäinen i Lyssia Baudet tindran l’oportunitat de competir en aquest esdeveniment europeu amb el Ford Fiesta Rally3, com a part de la seva formació i desenvolupament que les pot portar al JWRC 2025.
Estic marejat!
Encara recordo el Monte 2004… amb crec que 40 inscrits… un MONTE 🙈
El record negatiu de llista en pocs inscrits es Mexic varies vegades amb les edicions de:
-2019: 23 inscrits
-2017: 24 inscrits
-2013: 25 inscrits
-2016: 26 inscrits
-2019: 29 inscrits
i la llista segueix, posiblement la flament entrada de Arabia Saudita superi aquestes llistes tan pobres.