La quarta edició de la cita presentava un canvi de nomenclatura, amb la implicació de Riudecanyes
Sergi Pañella i la copilot murciana Carmen Maria Pérez no van deixar opcions als seus rivals
La prova organitzada per l’Escuderia Costa Daurada utilitzava un sol tram que els equips recorrien en ambdós sentits. La cronometrada tenia com a protagonista al Castell Monestir de Sant Miquel d’Escornalbou, una magnífica edificació que data del segle XII i que es troba ubicada entre la costa i les muntanyes del prelitoral que, temps ençà, li dotava d’un caràcter estratègic per al domini del territori.
Tot i que en els tres primers trams, on la cronometrada començava des de Riudecanyes i acabava a Vilanova d’Escornalbou, van ser per a Pañella, Sergi Pérez, acompanyat per Òscar Barrera, al volant d’un Peugeot 208 Rally4 no van cedir gaire temps, arribant a l’ecuador de la prova a només 13 segons dels líders.
Quan el tram va canviar de direcció, començant a Vilanova d’Escornalbou i acabant a Riudecanyes, les coses van continuar igual amb Pañella i Pérez augmentant, mica en mica, la distància amb el seu Skoda Fabia Rally2 Evo fins al triomf final.
Per darrera, David i Etna Espasa acabaven en tercera posició amb el seu potent Porsche 997 GT3. Un vehicle que s’adaptava perfectament en una part del tram on la carretera era molt ampla i amb un asfalt molt bo, però que patia en l’altra on l’asfalt es tornava estret i els revolts s’embrutaven força.
San Andrés s’imposa al VolantRACC
Una de les curiositats d’aquesta prova va ser la presència dels participants del VolantRACC ja que l’organització del trofeu va decidir fer-la puntuable en el seu calendari.
Igual que passaria en la general, el trofeu del RACC va tindre un protagonista clar. Jordi San Andrés i Carlos Cabrero es van endur el triomf final i tots els millors temps en els trams tarragonins al volant del Peugeot 208.
Kilian Santana i Isaac Pujol no van poder fer res contra el domini del pilot becat per la Federació Catalana d’Automobilisme, i van acabar en segon lloc al volant de l’Opel Corsa.
A dues curses per al final de la temporada, RallyRACC sobre terra i 2000 Viratges sobre asfalt, San Andrés lidera la classificació per quatre punts de diferència amb Santana.