Loeb ha arrodonit un doblet somiat per a la marca
L’altra cara de la moneda la va veure el difícil debut de Sainz i Cruz amb el Ford
En una fita sense precedents en el món dels raids, Dacia ha aconseguit la seva primera victòria en el seu debut al Rallye del Marroc 2024. El veterà pilot qatarià Nasser Al-Attiyah i el seu copilot francès Édouard Boulanger van superar tots els pronòstics, liderant la prova des de la sortida a Marràqueix i proclamant-se campions del món de rally-raid (W2RC).
Aquest resultat no només marca la tercera victòria consecutiva per Al-Attiyah al campionat mundial, sinó que també representa el primer triomf mundial per a Dacia, que s’estrena en aquest tipus de competició amb el seu nou vehicle 4×4.
A diferència d’altres fabricants importants com Volkswagen, Mini, Toyota, Peugeot, Audi i Ford, que van necessitar diverses temporades per adaptar-se als desafiaments del rally-raid, Dacia ha estat capaç d’aconseguir aquesta fita en la seva primera participació oficial.
Una estratègia mesurada i exitosa

Al-Attiyah i Boulanger van adoptar una estratègia basada en la combinació de velocitat i prudència, gestionant el risc de les traïdores dunes i pistes del desert marroquí. Malgrat una jornada final en què van decidir moderar el ritme per evitar danys al seu vehicle, van aconseguir mantenir una distància prou segura sobre els seus competidors, finalitzant a només vuit minuts del guanyador de l’etapa, Sébastien Loeb.
El qatarià ha demostrat el seu domini una vegada més en el món dels rally-raids, aconseguint la victòria al Rallye del Marroc i proclamant-se campió del món per tercera vegada consecutiva. Aquesta victòria marca també el setè triomf d’Al-Attiyah en aquest prestigiós ral·li, consolidant la seva hegemonia en el campionat W2RC.
Els segons classificats, Sébastien Loeb i Fabian Lurquin, també conduint un Dacia, van tancar el ral·li a només 5 minuts i 10 segons dels seus companys d’equip. Tot i haver comès un error en el pròleg, que els va impedir competir d’igual a igual amb Al-Attiyah a la primera etapa, el duo franco-belga va completar una competició gairebé perfecta, guanyant dues especials i deixant bones sensacions per al Dakar 2025.

Guillaume de Mévius, que conduïa un Mini, va estar a punt de posar en problemes a Al-Attiyah, però una avaria mecànica va obligar-lo a aturar-se uns deu minuts per reparar el seu vehicle. Tot i això, el pilot belga va aconseguir una meritòria tercera posició, finalitzant a més de deu minuts d’Al-Attiyah.
Entre els catalans el millor classificat en la categoria T1+ va ser el copilot de Yacopini, Dani Oliveras, en desena posició. Armand Monleón, copilot de Lucas Moraes, va acabar catorzè, mentre que Isidre Esteve i Txema Villalobos ho feien en una magnifica divuitena posició.
Al-Rajhi subcampió, Toyota s’emporta el títol de marques

El saudita Yazeed Al-Rajhi, que va arribar al Marroc com el principal rival d’Al-Attiyah pel títol del W2RC, només va poder acabar quart en la classificació general. Malgrat tot, el seu rendiment al llarg de la temporada li ha valgut el títol de subcampió mundial, una fita que també va assolir el seu copilot, Timo Gottschalk.
En la classificació per equips, Toyota Gazoo Racing va mantenir el seu domini, assegurant-se el campionat de constructors.
Challenger: Triomf de la família Goczal
En la categoria Challenger, Eryk Goczal va ser el gran guanyador, assegurant-se el primer lloc després d’unes actuacions sòlides que el van portar a guanyar dues etapes amb el copilot català Àlex Haro. El seu pare, Marek Goczal, va acabar segon, consolidant la presència de la família al podi.
Dania Akeel, pilot saudita, va aconseguir una merescuda tercera posició, superant a Nicolas Cavigliasso, mentre que Valentina Pertegarini es va proclamar campiona en la categoria de copilots, convertint-se en la primera dona a aconseguir un títol mundial en el W2RC.
Rokas Baciuska, amb tres títols consecutius en el W2RC, va dominar la categoria Challenger al llarg de l’esdeveniment. El lituà, ja campió de SSV en anys anteriors, va fer història en convertir-se en el primer pilot a guanyar en dues categories diferents.
Final ajustat en la categoria SSV
Yasir Seaidan va gaudir d’un emocionant duel amb l’equatorià Sebastián Guayasamín pel Campionat de Pilots de la SSV i el saudita va confirmar el títol per només dos punts en vèncer el rival en l’etapa final per proclamar-se vencedor absolut de la SSV.
Classificació final del Rallye del Marroc:
- Nasser Saleh Al-Attiyah (QAT)/Edouard Boulanger (FRA) Dacia Sandrider 14hr 26min 34sec
- Sébastien Loeb (FRA)/Fabian Lurquin (BEL) Dacia Sandrider 14hr 31min 44sec*
- Guillaume de Mévius (BEL)/Mathieu Baumel (FRA) Mini JCW Rally 3.0D 14hr 40min 19sec
- Yazeed Al-Rajhi (SAU)/Timo Gottschalk (DEU) Toyota Hilux Overdrive 14hr 50min 04sec
- Seth Quintero (USA)/Dennis Zenz (DEU) Toyota GR DKR Hilux 14hr 56min 05sec
- Martin Prokop (CZE)/Viktor Chytka (CZE) Ford Raptor RS 15hr 13min 50sec
- Eryk Goczal (POL)/Alex Haro (ESP) Taurus T3 Max 15hr 14min 11sec
- Denis Krotov (KGZ)/Konstantin Zhiltsov (ANA) Toyota Hilux Overdrive 15hr 21min 19sec
- Marek Goczal (POL)/Maciej Marton (POL) Taurus T3 Max 15hr 24min 02sec
- Juan Cruz Yacopini (ARG)/Daniel Oliveras (ESP) Toyota Hilux Overdrive 15hr 24min 57sec
- João Ferreira (PRT)/Filipe Palmeiro (PRT) Mini JCW Rally 3.0D 15hr 30min 20sec
- Dania Akeel (SAU)/Stéphane Duplé (FRA) Taurus T3 Max 15hr 41min 32sec
- Nicolas Cavigliasso (ARG)/Valentina Pertegarini (ARG) Taurus T3 Max 15hr 43min 55sec
- Lucas Moraes (BRA)/Armand Monleón (ESP) Toyota GR DKR Hilux 15hr 47min 39sec
- Marcos Baumgart (BRA)/Kleber Cincea (BRA) Prodrive Hunter 15hr 50min 14sec
- Mitch Guthrie (USA)/Kellon Walch (USA) Taurus T3 Max 15hr 55min 43sec
- Rui Carneiro (PRT)/Ole Floene (NOR) G Rally Team OT3 16hr 11min 31sec*
- Isidre Esteve Pujol (ESP)/José-Maria Villalobos (ESP) Toyota Hilux Overdrive 16hr 11min 38sec*
- João Dias (PRT)/João Miranda (PRT) G Rally Team OT3 16hr 36min 49sec*
- Lionel Baud (FRA)/Lucie Baud (FRA) G Rally Team OT3 16hr 41min 25sec*