Prèvia, horaris i principals protagonistes del Ral·li d’Europa Central 2024

La cita marcarà el punt i final de la temporada europea

El Ral·li d’Europa Central 2024 serà la dotzena i penúltima prova del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC), gràcies al seu lloc en el calendari pot ser clau en el desenllaç del campionat. Cal recordar que es tracta d’una prova que és al calendari per l’interès del promotor del propi campionat.

Amb un recorregut total de 302,51 km cronometrats, aquest ral·li serà l’escenari on el belga Thierry Neuville podria segellar el seu primer títol mundial. Després d’una temporada intensa, Neuville arriba amb opcions reals de guanyar el campionat, però haurà de mantenir a ratlla a Ott Tänak, Sébastien Ogier i Elfyn Evans.

Canvi de seu però amb un recorregut molt similar

CER_2023 Rally Centre Europa Toyota Yaris Rally1
Nacho Mateo

El Ral·li d’Europa Central es caracteritza per ser únic en el calendari del WRC, ja que es disputa en tres països: Alemanya, Àustria i la República Txeca. Si la temporada passada la base de la prova va ser a la localitat alemanya de Passau, aquest any la cita s’ha vist obligada a canviar de ciutat amfitriona per les queixes rebudes la primera edició celebrada l’any 2023. Tot i que la base del ral·li es manté a Alemanya, enguany s’ha traslladat a Karpfham, a uns 30 km al sud-oest de Passau.

L’esdeveniment començarà a la República Txeca el dijous a la tarda, amb una cerimònia de sortida al Districte del Castell de Praga, seguida d’una cronometrada al circuit Velká Chuchle, que ja va formar part de l’edició anterior. El divendres, els equips s’enfrontaran a gairebé 112 km d’acció, incloent-hi la repetició de la cronometrada de Klatovy i la més llarga de la prova: Strašín, amb 26,5 km, que reutilitza part de la prova Zvotoky de l’any passat però en sentit contrari.

El dissabte serà el dia amb més quilòmetres competitius, amb prop de 123 km que inclouen especials noves a Granit und Wald i Beyond Borders, que comença a Alemanya i acaba a Àustria. Finalment, el diumenge, l’acció es concentrarà a Alemanya amb dues passades per les cronometrades d’Am Hochwald i Passauer Land, aquesta última com a Power Stage, determinant per a la classificació final.

El títol en mans de Hyundai

CER_2023_neuville-hyundai_i20_rally1
Nacho Mateo

Pel que fa als participants, l’equip Toyota Gazoo Racing ha decidit confiar novament en el jove finlandès Sami Pajari, qui va competir al Ral·li de Xile. Takamoto Katsuta, qui va quedar fora de la prova xilena, torna a l’equip per aquesta prova. Sébastien Ogier i Elfyn Evans, líders habituals de l’equip, també formaran part de l’equip.

Per la seva banda, l’equip Hyundai confia plenament en Neuville, qui tindrà el suport d’un reforç destacat: Andreas Mikkelsen, que tornarà a competir amb Hyundai. Ott Tänak, també en les files de Hyundai, lluitarà per mantenir les opcions en el campionat.

Finalment, M-Sport Ford comptarà amb els pilots Grégoire Munster i Adrien Fourmaux, al volant dels Ford Puma Rally1. El veterà pilot privat Jourdan Serderidis torna per a la seva tercera sortida del 2024. Aquesta vegada, però, pilotarà una versió no híbrida, igual que va fer Mārtiņš Sesks a Xile a l’octubre.

CER_2023 Ford Puma Rally1 Europa Central
Nacho Mateo

Pocs Rally2

Per ser un ral·li europeu, el nombre de participants entre els Rally2 és sorprenentment reduït. Són 20 cotxes, 15 a la recerca de punts per al WRC2, un menys que a Xile.

El líder del WRC2, Oliver Solberg, va completar la seva temporada al campionat amb un quart lloc a Xile, però participarà al CER en qualitat de no puntuable amb el seu Škoda Fabia RS Rally2 preparat per Toksport.

CER_2023_ Skoda Fabia Rally2
Nacho Mateo

El més immediat perseguidor de Solberg, Yohan Rossel (Citroën C3 Rally2), només 12 punts per sota a la classificació, intentarà superar el suec, per això, necessitarà guanyar. El seu company d’equip Nikolay Gryazin ja no és matemàticament candidat al títol, però intentarà acabar la temporada amb un nou triomf, i cal recordar que va ser el guanyador de l’anterior prova d’asfalt a Croàcia.

Dos participants més de Toksport Škoda són Josh McErlean i Gus Greensmith, encara que aquest últim no puntuarà en aquesta prova. En el seu lloc, intentarà fer un favor al seu company Solberg vencent al Japó. El cinquè classificat, Kajetan Kajetanowicz, també estarà amb un Škoda.

L’únic Ford Fiesta Rally2 en lliça estarà pilotat per William Creighton, que completa la seva temporada amb l’objectiu de millorar el millor resultat fins avui, un cinquè lloc a Letònia. Només un Toyota GR Yaris Rally2 creuarà la rampa de sortida, a les mans del txec Filip Mareš.

Horaris

SSTramHoraKm
Dijous 17 d’octubre (14,33kms)
SDTočná [Txèquia]09h312.05
Ceremonia de sortida (Praga)
SS1SSS Velká Chuchle 
[Txèquia]
15h052.55
SS2Klatovy 1 [Txèquia]18h2611.78
Divendres 18 d’octubre (110,64kms)
REMOTE SERVICE ZONE 1 (Janovice)30mn
SS3Klatovy 2 [Txèquia]08h0211.78
SS4Strašin 1 [Txèquia]09h3226.69
SS5Šumavské Hoštice 1 [Txèquia]10h4216.85
SS6Klatovy 3 [Txèquia]13h1111.78
REMOTE SERVICE ZONE 2 (Janovice)30mn
SS7Strašin 2 [Txèquia]16h1426.69
SS8Šumavské Hostice 2 [Txèquia]17h2416.85
FLEXI SERVICE A (Karpfham)45mn
Dissabte 19 d’octubre (123,46kms)
SERVICE B (Karpfham)15mn
SS9Granit und Wald 1 [Alemanya]07h5820.05
SS10Beyond Borders 1 [Alemanya-Àustria]09h0524.33
SS11Schärdinger Innviertel 1 [Àustria]10h3417.35
SERVICE C (Karpfham)40mn
SS12Granit und Wald 2 [Allemagne]14h2820.05
SS13Beyond Borders 2 [Alemanya-Àustria]15h3524.33
SS14Schärdinger Innviertel 2 [Àustria]17h0417.34
FLEXI SERVICE D (Karpfham)45mn
Diumenge 20 d’octubre (54,08kms)
SERVICE E (Karpfham)15mn
SS15Knaus Tabbert Am Hochwald 1 [Alemanya]09h1112.17
SS16Passauer Land 1 [Alemanya]10h3514.87
SS17Knaus Tabbert Am Hochwald 2 [Alemanya]11h3312.17
SS18Passauer Land 2 [Power Stage] [Alemanya]13h1514.87

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments