La FIA continua donant-li tombs al sistema de puntuació del WRC

El sistema de punts del Campionat Mundial de Ral·lis (WRC) podria canviar de nou el 2025, després de les queixes rebudes per l’actual sistema, que permet que el guanyador de la prova obtingui menys punts que altres classificats. La FIA ha estat treballant en solucions per evitar que el campionat es decideixi per estratègies de puntuació i no per resultats directes.

Les actuals normes de «Super Diumenge» es van establir amb l’objectiu d’evitar que la competició es tornés monòtona fins a la Power Stage final. Tanmateix, aquest nou format permet que pilots que tot i que no guanyin la cursa acumulin més punts que el propi guanyador, creant situacions de desequilibri en la classificació general.

Per al 2025, la FIA ha presentat una proposta de «sistema híbrid» que busca equilibrar competència i puntuació. El nou sistema es basaria en la estructura tradicional de punts (25-18-15-12-10-8-6-4-2-1), sumant el «Super Diumenge» amb un màxim de cinc punts distribuïts en el format 5-4-3-2-1, similar a la Power Stage. Així, el guanyador de cada ral·li garantiria els 25 punts, amb l’oportunitat d’incrementar la seva puntuació amb les jornades dominicals.

No obstant això, aquest model no acaba de resoldre totes les controvèrsies. En casos puntuals, un pilot que no lideri podria superar en punts el guanyador de la prova si acumula puntuacions al «Super Diumenge» i la Power Stage. Aquesta situació pot comportar, de nou, que altres pilots amb més punts siguin, de facto, els beneficiats.

La proposta actual pretén donar més emoció al campionat, però resta per veure si les noves normes podran evitar situacions com aquestes, que desvirtuen la competició i alteren el valor d’una victòria.

Subscriu-te

El butlletí del motor en català

Totes les novetats de casa nostra en la nostra llengua

Subscriu-te
Notificació de

0 Comments
el més vell
el més nou
Inline Feedbacks
View all comments