La marca redefineix el seu futur amb un model inspirat en el ral·li i dedicat a la conducció d’alt rendiment en l’electromobilitat
Hyundai N ha revelat el RN24 durant el seu esdeveniment N Day 2024, un concepte elèctric d’alt rendiment que va més enllà de les xifres per centrar-se en l’experiència de conducció.
Amb un motor doble que proporciona 650 CV, el RN24 es basa en la tecnologia de l’Ioniq 5 N, però en una estructura lleugera i compacta inspirada en el Mundial de Ral·lis (WRC). Aquest laboratori rodant inclou el sistema de control WRC Powertrain Drive Control Logic, que permet distribuir la potència a les quatre rodes amb un control precís similar al d’un cotxe de ral·li.
A diferència del voluminós Ioniq, el RN24 és més compacte, amb un pas de roda reduït en 340 mm i un pes inferior a les dues tones. L’exterior està reforçat amb una gàbia de seguretat que, a més de reduir el pes, millora la rigidesa del xassís i la seguretat en condicions extremes. Aquest nou model també incorpora una e-frenada de mà, un detall inspirat en els frens hidràulics.
Segons Joon Park, vicepresident de la N Brand Management Group, aquest prototip mostra el compromís de Hyundai amb el desenvolupament d’un EV esportiu:
El RN24 ofereix un disseny conceptual que integra detalls curiosos, com ara un para-xocs posterior que funciona com a barra de so, creant una experiència sonora immersiva per al conductor. Aquest model experimental continua la filosofia de Hyundai N, basada en tres pilars: la capacitat en circuit (Racetrack Capability), la diversió en conduir (Corner Rascal) i l’ús quotidià esportiu (Everyday Sportscar), uns conceptes que la divisió N ha seguit per crear cotxes que prioritzen l’experiència de conducció abans que les especificacions tècniques.