La FIA aprova un document amb modificacions estratègiques pel campionat, incloent novetats per millorar la competició
El nou reglament esportiu del Campionat del Món de Resistència (WEC) per a la temporada 2025 ha estat publicat per la FIA, introduint canvis importants que busquen millorar la competència i la claredat visual per als espectadors.
Aquestes noves normes seran efectives des de l’inici de la temporada, que començarà el 28 de febrer al Circuit de Losail, Qatar. A continuació, s’enumeren les modificacions més destacades del reglament aprovat el passat 18 d’octubre.
Nou format de qualificacions i Hyperpole
El format de qualificacions implementat el 2024 es manté, amb una primera sessió per seleccionar els 10 millors que competiran posteriorment a la sessió d’Hyperpole. No obstant això, la categoria LMGT3 veurà un canvi en la selecció dels pilots per a l’Hyperpole, on seran els pilots Silver i no els Bronze els que competiran per la pole. Els pilots Bronze, però, seguiran encarregats de la primera sessió de qualificació. Aquest sistema ja s’ha provat amb èxit durant la temporada 2024, optimitzant la competitivitat i seguretat en la fase de classificació.
Nova codificació de color per a la LMGT3

Per evitar confusions amb les Hypercar, la categoria LMGT3 abandona el color taronja i adopta el verd pantone 355C, el qual va ser utilitzat pel GTE Pro fins al 2022. Aquest canvi de color facilitarà la identificació de les diferents categories per als espectadors, millorant l’experiència de visualització tant en directe com en les emissions.
Requisit de dues unitats mínimes per fabricant
En la categoria Hypercar, cada fabricant haurà d’inscriure almenys dos cotxes a la competició per tal de ser considerat en el campionat de Constructors. Aquesta mesura busca augmentar la competència i garantir una graella completa amb equips més estables. Si algun fabricant decideix afegir més de dos vehicles, aquestes participaran a la Copa del Món d’Equips Hypercar, mentre que només els principals puntuen pel campionat de Constructors.
Nou panell LED per millorar la visibilitat de les classificacions

Les Hypercar i LMGT3 estaran equipades amb panells LED multicolors en substitució de les anteriors “Leader Lights” per a les curses de 2025. Aquests panells indicaran posicions i temps d’aturada a boxs, proporcionant informació en temps real tant als equips com als aficionats. Aquests dispositius hauran de funcionar sempre correctament, segons els estàndards establerts per l’ACO i la FIA, i el seu mal funcionament podria comportar penalitzacions per a l’equip afectat.
Temps mínim de conducció
Un altre canvi afecta el temps mínim de conducció. A partir de 2025, cada pilot haurà de completar un mínim de 45 minuts en cursa per obtenir punts. Aquesta norma substitueix la mínima anterior d’una hora i vol assegurar que cada pilot tingui una participació activa en la competició.
Gestió de pneumàtics per a l’Hyperpole
El reglament inclou ara un canvi en la gestió dels pneumàtics durant la sessió d’Hyperpole. Els equips tindran un joc de pneumàtics exclusiu per a aquesta sessió que no es podrà utilitzar en les qualificacions regulars, com es permetia fins ara. A més, aquests pneumàtics no necessàriament seran els compostos més tous, ja que les especificacions es detallaran abans de cada esdeveniment, oferint una flexibilitat addicional segons les condicions de cada pista.