El català de Ferrari, Miguel Molina, manté les opcions al títol
Ferrari i Toyota necessiten un mal resultat de Porsche per poder intentar l’assalt al campionat
La temporada 2024 del Campionat del Món de Resistència (WEC) arriba al seu punt culminant amb la disputa de les 8 Hores de Bahrain, la prova que, des de 2020, tanca la temporada en el traçat de Sakhir.
Aquesta edició final de l’any serà especialment intensa, amb Porsche, Toyota i Ferrari en plena lluita pels títols de pilots i constructors en la categoria Hypercar.
Porsche arriba com a líder gràcies a l’equip format per Kévin Estre, Laurens Vanthoor i André Lotterer, que amb el seu prototip número 6 acumulen una avantatge de 35 punts sobre la Ferrari número 50 i de 37 punts sobre la Toyota número 7.
Porsche lidera el campionat i es presenta com a favorit
Porsche arriba a Bahrein en una posició immillorable per aconseguir el títol. L’equip format per Kévin Estre, André Lotterer i Laurens Vanthoor, a bord del Porsche número 6, lidera la classificació de pilots amb 35 punts de marge sobre el trio de la Ferrari número 50 (Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen) i 37 punts d’avantatge sobre els pilots de la Toyota número 7 (Kamui Kobayashi i Nyck de Vries). A més, en aquesta última prova del campionat es reparteixen 38 punts per al guanyador, sense comptar el punt extra per la pole position, fet que encara obre possibilitats per a Toyota i Ferrari.
En la classificació de constructors, Porsche també lidera amb 10 punts d’avantatge sobre Toyota i 27 respecte a Ferrari, dues marques que necessiten una actuació impecable per poder revertir la situació i aspirar al títol final.
Les opcions de Ferrari i Toyota
L’equip Ferrari, format per Antonio Fuoco, Miguel Molina i Nicklas Nielsen, necessita guanyar la cursa i que Porsche finalitzi fora dels nou primers llocs per aconseguir la corona. En cas d’aconseguir la pole i la victòria, Ferrari només asseguraria el títol si Porsche no supera el vuitè lloc. Per a Toyota, que compta amb Kamui Kobayashi i Nyck de Vries al volant del seu prototip número 7, el títol només serà possible si guanyen la cursa i Porsche queda fora del Top 10, sense obtenir la pole.
Canvis destacats entre els Alpine
La graella de sortida per a aquesta prova final mantindrà 18 Hypercars i 18 LMGT3 en competició. Un dels canvis destacats en els equips es troba a Alpine, on Jules Gounon substituirà Nicolas Lapierre al volant de l’A424 número 35. Per altra banda, Charles Milesi pilotarà la número 36 amb els seus companys Mick Schumacher i Matthieu Vaxiviere. El Cadillac número 2 comptarà amb la participació del veterà Sébastien Bourdais, que s’unirà a Earl Bamber i Alex Lynn.
Tot decidit entre els LMGT3
Aliaksandr Malykhin no podria haver viscut una millor campanya de debut al Campionat Mundial de Resistència. Amb els seus companys de l’equip Manthey PureRxcing, Joel Sturm i Klaus Bachler, ja s’han assegurat la corona inaugural de LMGT3 amb el Porsche 911 #92.
Horaris
Dijous 31 d’octubre
10:15 h – Entrenaments lliures 1
15:30h – Entrenaments lliures 2
Divendres 1 de novembre
10:00h – Entrenaments lliures 3
14:00h – Classificació LMGT3
14.40 h – Classificació per a Hypercar
Dissabte 2 de novembre
12:00 – Cursa